پردازنده‌های Intel Rocket Lake-S با هسته‌های مرموز Cypress Cove همین امسال معرفی می‌شوند


پردازنده‌های Intel Rocket Lake-S با هسته‌های مرموز Cypress Cove همین امسال معرفی می‌شوند

پردازنده‌های نسل یازدهم «اینتل» موسوم به Rocket Lake-S تا پایان سال جاری عرضه شده و جای پردازنده‌های نسل دهم موسوم به Comet Lake-S که به تازگی معرفی شده‌اند را خواهد گرفت. اما نکته جالب توجه، افشای نوع هسته‌های مورد استفاده در این پردازنده‌ها است. هسته‌هایی مرموز و ناشناخته که برای اولین بار نام آنها به بیرون درز کرده و توجه رسانه‌ها را به خود...

پردازنده‌های نسل یازدهم «اینتل» موسوم به Rocket Lake-S تا پایان سال جاری عرضه شده و جای پردازنده‌های نسل دهم موسوم به Comet Lake-S که به تازگی معرفی شده‌اند را خواهد گرفت. اما نکته جالب توجه، افشای نوع هسته‌های مورد استفاده در این پردازنده‌ها است. هسته‌هایی مرموز و ناشناخته که برای اولین بار نام آنها به بیرون درز کرده و توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.

طبق آخرین اطلاعات موجود، پردازنده‌های Rocket Lake-S در سه ماهه پایانی سال 2020 معرفی شده و با مادربردهای سری 400 فعلی در سوکت LGA 1200 نیز سازگار هستند. آنها دارای حداکثر 8 و یا 10 هسته هستند؛ بخش گرافیک مجتمع آنها (iGPU) با معماری نسل دوازدهم به‌روزرسانی شده و شاهد افزایش قدرت گرافیکی، و عدم نیاز به خرید کارت‌های گرافیک میان رده هستیم.

تا به امروز تصور می‌شد که اینتل در پردازنده‌های نسل یازدهم خود یک تغییر اساسی را با هسته‌های Willow Cove ایجاد خواهد کرد. هسته‌های Willow Cove برای اولین بار در تراشه‌های Tiger Lake مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت. تایگر لیک های 10 نانومتری که جایگزین پردازنده‌های Ice Lake می‌شوند. اما نکته جالب توجه، اطلاعاتی است که به تازگی از پردازنده‌های Rocket Lake-S منتشر شده است.

پردازنده‌های Intel Rocket Lake-S با هسته‌های مرموز Cypress Cove همین امسال معرفی می‌شوند

به گفته این منابع، Rocket Lake-Sها آخرین پردازنده‌های 14 نانومتری اینتل هستند؛ اما این احتمال وجود دارد که آنها از هسته‌های 10 نانومتری استفاده کرده و قاعده بازی را تغییر دهند. همچنین این منبع اضافه می‌کند که اینتل در پردازنده‌های Rocket Lake-S از هسته‌های Willow Cove استفاده نکرده و هسته‌های مورد استفاده در این خانواده، Cypress Cove نام دارد.

پردازنده‌های Rocket Lake-S پس از نزدیک به 5 سال، بزرگ‌ترین تغییر معماری اینتل هستند. این شرکت هسته‌های مورد استفاده در نسل یازدهم را Cypress Cove می‌نامد؛ به نظر می‌رسد که عملکرد پردازشی در حوزه دستورات به ازای هر سیکل (Willow Cove) در این هسته‌ها، با هسته‌های Willow Cove متفاوت خواهد بود. به هر حال تا پیش از این نیز منابع بسیاری اعلام کرده بودند که پردازنده‌های Comet Lake-S یک مُسکن موقتی برای بازار پردازنده‌های کلاس میانی دستکاپ بوده و اینتل تغییر اصلی را با Rocket Lake-S رقم خواهد زد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب