پلیس پاکستان بازداشت دو کارمند سفارت هند را تایید کرد


پلیس پاکستان بازداشت دو کارمند سفارت هند را تایید کرد

اسلام‌آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان روز دوشنبه گزارش دادند: پلیس این کشور دو کارمند سفارت هند در شهر «اسلام‌آباد» را در جریان یک تصادف رانندگی به اتهام تلاش برای متواری شدن از محل حادثه بازداشت کرد.

خبر ناپدیدن شدن دو دیپلمات هندی در پایتخت پاکستان امروز در حالی از سوی رسانه‌ها گزارش شد که سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به این خبر گفت: این موضوع تحت پیگیری است.

منابع خبری پاکستان ساعاتی پیش گفتند: دو کارمند سفارت هند توسط پلیس بازداشت شده و اتهام آنان سرعت غیرمجاز در حین رانندگی و تصادف است که در جریان آن یک شهروند پاکستانی به شدت مصدوم شد.

گزارش ها حاکی از تشکیل پرونده علیه دو کارمند سفارت هند در مرکز پلیس اسلام‌آباد است.

وزارت امور خارجه هند امروز در واکنش به ناپدید شدن دو کارمند سفارت خود، کاردار سفارت پاکستان در دهلی‌نو را احضار و خواهان رسیدگی فوری به این ماجرا شد.

بازداشت دو کارمند سفارت هند در پایتخت پاکستان در حالی صورت گرفت که دهلی‌نو ۱۵ روز پیش دو کارمند بخش کنسولی سفارت پاکستان را به اتهام آنچه که جاسوسی خوانده شد، از هند اخراج کرد.

دو کارمند سفارت پاکستان در دهلی‌نو روز ۱۱ خردادماه امسال توسط پلیس هند بازداشت شدند. دولت هند این افراد را در فهرست سیاه قرار داد و سپس دستور خروج آنان از هند ظرف ۲۴ ساعت را صادر کرد.

اسلام‌آباد و دهلی‌نو همواره یکدیگر را به آزار و اذیت دیپلمات‌ها و اعمال محدودیت‌های غیرعادی بر فعالیت سفارتخانه پاکستان و هند متهم می‌کنند.

سال گذشته کمیته امنیت ملی پاکستان در واکنش به الحاق منطقه کشمیر از جانب هند، سفیر خود از دهلی‌نو را فراخواند و سفیر هند در اسلام‌آباد را اخراج کرد و چند هفته پس از آن حکم ترک خاک پاکستان را برای ۱۳ دیپلمات هندی و اعضای خانواده‌های آنان صادر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل ساده 1402 با طرح های شیک و جذاب