فعالیت بیش از 97 هزار بسیجی در آذربایجان‌غربی برای مقابله با کرونا


فعالیت بیش از 97 هزار بسیجی در آذربایجان‌غربی برای مقابله با کرونا

مهاباد- ایرنا- فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: از آغاز شیوع بیماری کرونا 97هزار و 500 نفر از بسیجیان استان جهت مقابله با این بیماری در مناطق شهری و روستایی آغاز به‌کار کرده‌ و همچنان در این عرصه فعال هستند.

سردار حبیب شهسواری روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب افزود: همچنین از روزهای اول عملیات پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، هفت هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای آموزش دیده، متخصص و ماهر در بسیج آذربایجان‌غربی در قالب تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه علوم‌پزشکی استان در اجرای طرح‌های غربالگری از شهروندان مشارکت جدی داشتند.

وی بیان کرد: علاوه بر این تاکنون ۱۵ میلیون لیتر محلول برای گندزدایی تمام معابر شهری و روستایی و محلات آذربایجان‌غربی توسط نیروها و امکانات بسیج مصرف شده‌است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اکیپ‌های خاص بسیج و سپاه از ابتدا برای کنترل و مهار بیماری کرونا مهیّا و آماده بودند، اظهار داشت: ۳۵۰ هزار بسته معیشتی شامل مواد غذایی و کالاهای اساسی از سوی سپاه و با مشارکت برخی از دستگاه‌ها و کمک‌های مردمی بین خانواده‌های نیازمند و اقشار آسیب دیده از کرونا در شهرهای استان توزیع شده‌است.

سردار شهسواری با اشاره به اینکه سپاه به عنوان مجموعه ای که از میان مردم و از دل ملت برخاسته همواره خادم مردم بوده و به این امر افتخار می‌کند، ادامه داد: در زمینه مقابله با بیماری کرونا، بسیجیان ثابت کردند که برای خدمت به مردم در کنار آنان هستند و برای مهار این ویروس از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نمی‌کنند.

وی اضافه‌کرد: با تلاش و همراهی مردم و مسوولان از یک مرحله سخت بیماری عبور کرده بودیم اما به واسطه رعایت نکردن برخی پروتکل‌های بهداشتی اکنون آذربایجان‌غربی از وضعیت هشدار به قرمز رسیده و باید همانند هفته‌های قبل و با درکنار هم بودن بر این وضعیت نیز فایق آییم.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی همچنین بیان کرد: کشورهایی که منادی حقوق بشر بودند و ادعای تشکیل مدینه فاضله داشتند، اکنون در مقابله با بیماری کرونا درمانده شده‌اند و امروز می‌بینیم دنیای غرب در مشکلات خود غرق شده‌است.

سردار شهسواری بیان کرد: دشمنان ملت ایران که فکر می‌کردند کشور ما در مقابله با کرونا شکست خواهد خورد امروز خودشان در این عرصه به‌طور کامل فروریخته‌اند.

وی با بیان اینکه راهبری مقام معظم رهبری در عرصه مقابله با کرونا همواره و به‌طور متعدد مورد تحسین وزیر بهداشت قرار گرفته، گفت: اکنون ما با مدیریت خوب، انقلابی و ولایی و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، از این معبر سخت در حال عبور هستیم و باید بیش از قبل درکنار هم بودن را تمرین کنیم.

فعالیت بیش از 97 هزار بسیجی در آذربایجان‌غربی برای مقابله با کرونا

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ایجاد تفرقه بین امت اسلامی یکی از شگردهای دشمنان است، اظهار داشت: برای حل مشکلات به ویژه غلبه بر ویروس منحوس کرونا بیش‌ از همیشه به موضوع انسجام و همدلی، باهم بودن و پرهیز از واگرایی نیازمندیم و تقویت وحدت در کشور به ویژه شهرها از نان شب برای ملت ایران واجبتر است از این‌رو در این زمینه باید روش و سلوک هم‌گرایی را در پیش بگیریم تا مسیر توسعه و انتهای رشد را طی کنیم.

سردار شهسواری با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب با وجود وحدت ملت ایران و فرماندهی و هدایت ولی‌امر مسلمانان جهان در ۴۱ سال گذشته نتوانستند آسیبی به کشور ما برسانند، بیان کرد: گرایش‌ها، اقوم، مذاهب و سلوک‌های مختلف در کشور مانند دانه‌های تسبیح هستند و اسلامیت و ایرانیت به مثابه نخ این تسبیح است که با وحدت و انسجام و صمیمیت و هم‌گرایی نباید اجازه‌ دهیم این نخ قطع و گسسته شود.

وی با اشاره به مشکلات شهرستان تکاب گفت: استاندار آذربایجان غربی به حق بیشترین سفرها و پیگیری‌ها را برای حل مشکلات تکاب داشته و فرماندار این شهرستان نیز همواره پیگیر و پای‌کار است و با روحیه بسیجی برای توسعه تکاب تلاش و فعالیت ارزشمندی دارد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی ادامه داد: تکاب گنجینه معارف، ایثار، شکوه، عظمت و تمدن بوده که به لحاظ قدمت تاریخی از بسیاری از شهرها و استان‌های دیگر نیز سرآمد است.

سردار شهسواری با تاکید بر اینکه برای مطالبه‌گری هیاهو و بیداد لازم نیست بلکه باید با طمانینه، آرامش و صبوری بر مشکلات غلبه کنیم گفت: همه مسئولان تکاب با وحدت و انسجام زیر پرچم اسلام و انقلاب و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب برای توسعه این شهرستان تلاش کنند و هرکسی آهنگ جدایی و تفرقه سرداد باید با او برخورد شود.

فعالیت بیش از 97 هزار بسیجی در آذربایجان‌غربی برای مقابله با کرونا

سپاه تکیه گاه امن انقلاب اسلامی است

فرماندار تکاب نیز در این مراسم با بیان اینکه تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حاصل تدبیر هوشمندانه حضرت امام خمینی(ره) بود، گفت: سپاه تکیه‌گاه امن و نفوذناپذیر انقلاب اسلامی در برابر توطئه‌های دشمنان نظام است.

محمود زمانی افزود: بسیج و سپاه همچنان‌که در دوران دفاع مقدس در برابر قدرت‌های شرق و غرب ایستادند، امروز نیز بدون هیچ ادعایی با تکیه بر آرمان‌های مترقی انقلاب اسلامی در راستای وحدت و انسجام سیاسی و اجتماعی و اعتلای کشور حرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: مسوولیت یک نعمت الهی است و همه ما مسوولان در عرصه‌های مختلف باید قدردان این نعمت باشیم و در راستای توسعه همه جانبه شهرستان تکاب تلاش کنیم.

فرماندار تکاب با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات فرمانده پیشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان در راستای همکاری و تعامل در راستای تقویت وحدت و انسجام، توسعه بخش‌های مختلف تکاب و همکاری در ستاد مقابله با کرونا گفت: امیدواریم با حضور فرمانده جدید این نهاد، رویه انسجام و همکاری برای توسع تکاب در ابعاد مختلف تداوم یابد.

فعالیت بیش از 97 هزار بسیجی در آذربایجان‌غربی برای مقابله با کرونا

امام جمعه تکاب نیز در این مراسم گفت: همه ما وظیفه داریم در راستای تقویت باورهای دینی مردم تلاش کنیم و بسیج و سپاه در این عرصه نفش مهم و تاثیرگذاری دارند.

حجت‌الاسلام عیسی برادری افزود: امروز دشمنان نظام سعی می‌کنند با استفاده از فضای مجازی به باورهای دینی ملت ایران ضربه بزنند اما باید با همکاری تمام بخش‌ها به ویژه بسیج و سپاه در فضای مجازی و حقیقی با شبهه افکنی دشمنان مقابله کنیم.

وی بیان کرد: سپاه و بسیج همواره ثابت کردند که حافظ و نگهبان آرمان‌های امام (ره) و ارزش‌های انقلاب اسلامی و تقویت کننده باورهای دینی مردم هستند.

امام جمعه تکاب با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار قاسم سلیمانی اظهارداشت: این سردار رشید اسلام مایه آرامش اقوام و مذاهب و مایه امید آزادی‌خواهان جهان بود.

فعالیت بیش از 97 هزار بسیجی در آذربایجان‌غربی برای مقابله با کرونا

در این آئین ویژه که با حضور فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، جمعی از فرماندهان نظامی جنوب استان، فرماندار و امام جمعه و مسوولان محلی برگزارشد، "سرهنگ وهاب عباس‌فام" به عنوان فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب معرفی و مشغول به‌کار شد و از خدمات و زحمات "سرهنگ مهدی زینال‌نژاد" فرمانده پیشین این ناحیه تجلیل و قدردانی شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تجهیز 138هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی به آبیاری نوین