مصری: برای مردم توفیری ندارد که کدام نماینده مخالف یا موافق فلان طرح است /شفافیت فقط برای مجلس نباشد


مصری: برای مردم توفیری ندارد که کدام نماینده مخالف یا موافق فلان طرح است /شفافیت فقط برای مجلس نباشد

نماینده مجلس یازدهم گفت:شفاف بودن آرای نمایندگان مجلس در مسائلی همچون رای اعتماد به وزرا و نظر نمایندگان درباره استیضاح‌ و تحقیق و تفحص ضرورت دارد.

عبدالرضا مصری، نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، درباره طرح شفافیت آراء به خبرآنلاین گفت: به نظر من در مسائلی که ضرورت دارد باید آرای نمایندگان مجلس علنی و شفاف باشد؛ مسائلی همچون رای اعتماد به وزرا، نظرشان درباره استیضاح‌ و تحقیق و تفحص و حضور و غیاب در جلسات مجلس اهمیت دارد و شفافیت در این موضوعات پسندیده است.

>>>> بیشتر بخوانید؛

>>>> پارلمان یازدهم در دو راهی؛ مخفی یا علنی شدن رأی نمایندگان

وی با بیان اینکه ضرورتی ندارد رای نمایندگان در جریان بررسی همه طرح ها و لوایح شفاف باشد، تصریح کرد: اعلام نظر نمایندگان مجلس درباره هر یک از مواد قانونی واقعا ضروری نیست چراکه برای مردم هم قابل اهمیت و اثربخش نیست.

این نماینده اصولگرای مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: برای مردم توفیری ندارد که کدام نماینده مخالف یا موافق فلان ماده از فلان طرح است اما در بحث های عمومی همچون مباحث سیاسی و اقتصادی این شفافیت خوب است.

مصری تاکید کرد: البته نکته قابل توجه این است که شفافیت در همه نهادهای کشور می تواند مفید باشد. چرا مردم از جزئیات رای و نظر اعضای هیئت دولت درباره مصوبات آن چیزی ندانند؟ یا در دیگر نهادهای سیاسی؟

وی افزود: دولت هم هر هفته جلسه دارد و ۱۰ تا ۱۵ مصوبه از آن بیرون می آید اما عده ای فقط به دنبال شفافیت در مجلس هستند درحالی که شفافیت آرا باعث می شود مردم و به خصوص قشر ضعیف جامعه و محرومان نظر مسئولان خود را درخصوص متوجه شوند چه نظری برای آنها داده می شود.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1398294

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

گروسی: به احترام عزاداری‌ها، مذاکرات با ایران وقفه کوتاهی دارد