دبیر امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر: وظیفه این ستاد آموزش الگوی صحیح مطالبه‌گری است


دبیر امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر: وظیفه این ستاد آموزش الگوی صحیح مطالبه‌گری است

بوشهر-ایرنا- دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان بوشهر اعلام کرد: وظیفه این ستاد آموزش الگوی صحیح مطالبه گری از مسئولان به مردم و تلاش برای گسترش این فرهنگ در جامعه است.

حجت الاسلام علی اکبری روز دوشنبه در جمع رسانه‌ها به تغییر اساسی رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: اکنون رویکرد ستاد از حالت ستادی به اجتماعی تغییر کرده‌است و در رویکرد جدید، این ستاد در موضوع‌های مختلف اجتماعی به عنوان محرک عمل می‌کند و مردم پیش برنده برنامه‌ها هستند.

وی افزود: وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت نبودن، مطالبه‌ و آموزش الگوی صحیح مطالبه‌گری از مسئولان است که این مهم اکنون به عهده مردم گذاشته‌است.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان بوشهر ادامه داد: مردم بوشهر تاکنون در حوزه‌های مختلف اجتماعی خوش درخشیده‌اند و تنها نیاز است در زمینه‌های مختلف وظایف اجتماعی به آنها شناسانده شود تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

اکبری بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در پی آن است تا آموزش‌های لازم را در زمینه فرهنگ مطالبه‌گری به مردم بدهد تا این امر از صراط مسقیم منحرف نشود و معاونت آموزش و رسانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه فعالیت موثری دارد.

وی ادامه داد: گاهی برخی از مسئولان راه‌های قانونی مطالبه‌گری را برای مردم می‌بندند و با ایجاد این وضعیت علیه مردم به جرم تهمت و افترا شکایت می‌کنند که با همراهی و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر این موضوع‌ها برطرف می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر گفت: در رویکرد اخیر، ستاد استفاده از رسانه‌ها و مطالبه‌گری را مورد توجه قرار داده‌است.

اکبری افزود: فضای رسانه‌ای باید طوری شود که گزارش‌های مردمی را دریافت و ارائه دهد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بررسی کارشناسانه آنها را به دستگاه‌های مربوط ارجاع ‌دهد تا روی آن اقدام لازم انجام شود.

وی اضافه کرد: ستاد امر به معروف و نعی از منکر استان بوشهر اقدام به طراحی سامانه‌ای کرده‌است که در آن تمامی تخلفات و معروف و منکرها تعریف شده‌است و مردم می‌توانند با استفاده از آن تخلفاتی که با آن مواجه شده‌اند را گزارش دهند.

اکبری ادامه داد: همه دبیران امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌ها در این سامانه عضو هستند و ستاد امر به معروف و نهی از منکر گزارش مردم از منکر و معروف‌ها را به آن‌ها ابلاغ می‌کند تا در آن زمینه بررسی و اقدام کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید شورای امر به معروف و نهی از منکر خود را مطابق قانون فعال و عملکردها را رصد کنند زیرا ستاد استانی امر به معروف و نهی از منکر در رویکرد جدید موضوع‌ها را مستقیم و علنی به آگاهی مردم می‌رساند و مسئولان خود باید پاسخگوی مردم در آن زمینه باشند.

اکبری گفت: شناسایی الگوهای شاخص در زمینه مطالبه‌گری و معرفی به مردم با استفاده از تولید کلیپ و مستند سازی از برنامه‌های مهم این ستاد در سال جاری است.

وی افزود: همچنین حمایت حقوقی از مطالبه‌گران در دستور کار است و قانون نیز از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر اضافه کرد: راه‌اندازی گروه‌های جهادی مطالبه‌گر از دیگر برنامه‌های ستاد در سال ۹۹ به منظور اشاعه فرهنگ مطالبه‌گری است که با طراحی سامانه‌ای آموزش‌های لازم را به آنها ارائه می‌دهد و ساختار و سازو کار لازم برای رسیدن به اهداف تعریف شده‌است.

اکبری پایش فضای مجازی و انجام عملیات در این زمینه را از دیگر برنامه‌های این ستاد در سال ۹۹ عنوان کرد و گفت: در این ارتباط هم محتواهایی در کانال منتشر و محتواهایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود نیز پیگیری و مطالبه‌گری می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین برای استفاده از ظرفیت هنرمندان و روحانیت در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در سال ۹۹ برنامه‌ریزی شده‌است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر افزود: پایش و مطالبه گری در موضوعات جامعه مانند گرانی اقلام مختلف، مسئله کمبود آب در بعضی از بخش‌های استان، مسئله تغییر کاربری اراضی و تضییع حقوق بیت‌المال و سایر موارد بر حسب وظیفه ذاتی و قدرتی که قانون به ما داده است عمل می‌کنیم.

اکبری یادآور شد: نباید در اذهان عمومی اینگونه مطرح شود که ستاد امر به معروف و نهی از منکر تنها به موضوع عفاف و حجاب می‌پردازد، هر چند برنامه‎‌هایی هم در این زمینه طرح شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ رونماییِ چین از اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی