مایه کوبی علیه بیماری‌های طاعون نشخوار کنندگان کوچک در کردستان


مایه کوبی علیه بیماری‌های طاعون نشخوار کنندگان کوچک در کردستان

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: از اجرای طرح های 3 گانه مایه کوبی طاعون نشخوار کنندگان کوچک، بروسلوز بره و بزغاله و نیوکاسل طیور بومی از روز شنبه 31 خرداد سال جاری در سراسر استان خبر داد.

مجتبی ورمقانی امروز(29 خرداد) از اجرای طرح های 3 گانه مایه کوبی طاعون نشخوار کنندگان کوچک، بروسلوز بره و بزغاله و نیوکاسل طیور بومی از روز شنبه 31 خرداد سال جاری در سراسر استان خبر داد و

اظهار کرد: در اجرای دستورالعمل سال جاری سازمان دامپزشکی کشور، واکسیناسیون طاعون نشخوار کنندگان کوچک یا ppr، بروسلوز بره و بزغاله و همچنین نیوکاسل طیور بومی از روز شنبه 31 خرداد ماه لغایت 15 مرداد ماه سال جاری به مدت 41 روز کاری در سراسر استان کردستان به صورت کاملا رایگان آغاز می شود.

وی افزود در این طرح پیش بینی می شود تعداد 805 هزار راس دام سبک با اولویت مناطق کانون و شعاع سال های 94 تاکنون، جمعیت دام سبک واقع در اطراف مناطق حفاظت شده حیات وحش با بهره گیری از 20 اکیپ مایه کوب بخش دولتی علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک واکسینه شود.

مدیر کل دامپزشکی استان کردستان بیان کرد: در مایه کوبی بیماری بروسلوز در بره و بزغاله، با به کارگیری 40 اکیپ بخش غیر دولتی، واکسیناسیون تعداد 368 هزار راس دام سبک واجد شرایط با اولویت مناطقِ کانونِ بیماری تب مالت در جمعیت انسانی و دامی مد نظر است.

ورمقانی پیش بینی می شود واکسیناسیون 675 هزار قطعه طیور بومی با پوشش حداکثری در کلیه روستاهای تحت پوشش استان و با اولویت مناطق پر تراکم، کانون و شعاع بیماری و بهره گیری از 4 اکیپ مایه کوب بخش غیر دولتی طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل محقق شود.

وی تاکید کرد: در طول مدت یاد شده 20 اکیپ بازرسی از ستاد، عملکرد همکاران مایه کوب را به صورت مستمر و منظم مورد بازدید قرار می دهند لذا از مردم و بهره برداران درخواست می شود با اکیپ های اعزامی دامپزشکی نهایت همکاری را به عمل آورند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ رونماییِ چین از اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی