یک میلیون و 300 هزار تن دیگر تقاضای حقوق بیکاری کردند


یک میلیون و 300 هزار تن دیگر تقاضای حقوق بیکاری کردند

با درخواست یک میلیون و 300 هزار آمریکایی،برای دریافت بیمه بیکاری موارد تقاضای ثبت شده به بیش از 45 میلیون مورد افزایش پیدا کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، مجری سی ان ان گفت: این هفته یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دیگر در آمریکا تقاضای حقوق بیکاری کردند که نسبت به هفته گذشته با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تقاضا کمتر است.
خبرنگار اقتصادی سی ان ان در گفتگوی زنده از ابوظبی در این باره گفت: شمار افرادی که تاکنون در کشور تقاضای حقوق بیکاری کرده اند بسیار بالاست. در واقع پنج، شش برابر آمار قبل از شیوع کووید ۱۹ است. هر چند که این کاهش خبر خوبی است، اما این یک میلیون و ۳۰۰ هزار تقاضای جدید، کل موارد تقاضای ثبت شده تاکنون را به بیش از ۴۵ میلیون مورد می‌رساند. زمانی که شیوع بیماری کووید ۱۹ شروع شد، بانک مرکزی آمریکا پیش بینی کرد که میزان تقاضای حقوق بیکاری به ۵۰ میلیون مورد برسد. به گفته کارشناسان، بازگشت شیوع بیماری بر استخدام افراد در نیمه دوم سال تاثیر خواهد داشت. روند بهبود مستقیم و مستمر نخواهد بود. یکی از افرادی که در این باره به صراحت صحبت کرده است، جروم پاول، رئیس بانک مرکزی است. او گفته است بسته‌های بعدی باید به افرادی اختصاص یابد که با بی خانمانی در درازمدت رو به رو هستند. اگر به بسته‌های پیشنهادی کاخ سفید که معادل دو تریلیون و ۵۰۰ میلیارد دلار است نگاه کنید، می‌بینید که صحبت از کاهش مالیات است؛ چیزی که فقط به شرکت‌ها کمک می‌کند. پس تکلیف افرادی که دوباره در مشاغل قبلی خود استخدام نمی‌شوند، چیست؟ حتی رؤسای قبلی بانک مرکزی آمریکا هم حرف جروم پاول را زده اند و گفته اند باید رویکردی چند وجهی اتخاذ شود. نمی‌توان فرض را بر این گذاشت که شرکت‌ها شروع به بازگشت به بازار خواهند کرد، چون کاهش تقاضا شرکت‌ها را زمین گیر کرده است. فکر می‌کنم آمار خرده فروشی که اوایل هفته منتشر شد گمراه کننده است، چون این شاخص وابسته به تقاضاست. اگر با بازگشت شیوع ویروس کرونا رو به رو شویم، این وضعیت نیز در نیمه دوم ادامه خواهد یافت.
یک میلیون و 300 هزار تن دیگر تقاضای حقوق بیکاری کردند

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نیویورک‌تایمز: غرب، رافائل گروسی را میانجی گفتگو با ایران قرار داده است