نشانه‌های تجزیه آمریکا نمودار شده است


نشانه‌های تجزیه آمریکا نمودار شده است

امام جمعه تنکابن گفت: شکستن مجسمه‌ها، نمادهای نژادپرستی، برخی از سنبل‌های استکباری و آتش زدن پرچم امریکا نشانه‌هایی از آغاز جریان تجزیه ایالات متحده است.

حجت‌الاسلام سیدمهدی هدایتی امام جمعه تنکابن در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته تنکابن، با اشاره به سالگرد شهادت شهید مصطفی چمران، در روز ۳۱ خردادماه ۱۳۶۰، تاکید کرد: خوشا به سعادت کسانی که مردانه زیستند و مردانه به شهادت رسیدند، چراکه وقتی شهادت‌گونه زندگی کنید، می‌توانید نائل به قله رفیع شهادت شوید که این در سیره شهید چمران و سردار شهید سلیمانی کاملا بارز بود.

وی همچنین با اشاره به هفته اول تیرماه که بنام هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است، اظهار کرد: مطالبات مقام معظم رهبری از سال ۸۹ تا ۹۸ از دستگاه قضا پیرامون انقلابی بودن، مبارزه با فساد، بهره گیری ازجوانان صالح و فاضل در مسئولیت های قضایی سرانجام با انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی محقق شد چرا که ایشان با شرافت و تقوا و تعهد در رویارویی با متخلفان، قدرت نظارتی قوه قضائیه کشور را مجددا احیاء کردند.

امام جمعه تنکابن ابلاغ قانون جرم سیاسی، شفاف سازی حساب های قوه قضائیه و مبارزه و مقابله با مفسدان دستگاه قضا را از امتیازات و عملکردهای ممتاز ریاست قوه قضائیه برشمرد و در ادامه با ابراز گلایه از فعالیت‌های دستگاه های اجرایی حوزه فرهنگی شهرستان افزود: اداره تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد و شهرداری باید در زمینه فرهنگی به ویژه مناسبت‌های مذهبی فعال‌تر و پویاتر عمل کنند.

هدایتی با اشاره به سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه حضرت امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: حجم تبلیغات و سطح اطلاع رسانی در این سالروز بسیار محدود بود درحالیکه شهادت امام جعفر صادق (ع) باید پررنگ‌تر انجام می‌شد و لازم است در ایام مذهبی و مناسبتی چهره شهر نمایانگر عزای موسس و رئیس مذهب شیعه باشد و در مناسبت‌های پیش رو بهتر از گذشته اجرا شود.

امام جمعه شهرستان تنکابن در ادامه به اوضاع امریکا اشاره کرد و افزود: سال ۲۰۱۶ در انتخابات امریکا هیلاری کلینتون پیشتاز نظرسنجی ها بود اما در کمال ناباوری دونالد ترامپ به ریاست رسید که این اتفاق، آب سردی بر آرزوی غرب گرایان بود.

هدایتی به موضوع تفرقه و جدایی‌طلبی در میان ایالت‌های امریکا پس از حوادث کشته شدن سیاه‌پوستان اشاره کرد و گفت: مجله مشهور تایم بلافاصله بعد از پیروزی امریکا در تیتری با عنوان "رئیس جمهور ایالات متفرقه امریکا"، ترامپ را دعوت به استقرار وحدت بین ایالت‌ها و یکپارچگی امریکا کرد اما امروز شاهدیم که اعتراضات در ایالات ۵۰ گانه امریکا عملا بر خودمختاری و جدایی ایالت‌ها تاکید دارد.

وی شکستن مجسمه‌ها و نمادهای نژادپرستی و برخی از سنبل‌های استکباری و آتش زدن پرچم امریکا را نشانه‌هایی از شروع جریان تجزیه ایالات متحده عنوان و تصریح کرد: اکنون ایالت‌های سیاتل و کالیفرنیا و جورجیا اعلام خودمختاری دارند اما سوال اینجاست که آیا این اتفاقات منجر به تجزیه امریکا می‌شود یا خیر، اما هر چه که هست این حوادث قطعا تحلیل و تضعیف غیرقابل جبران آمریکا را بدنبال خواهد داشت.

امام جمعه تنکابن به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص افول قدرت امریکا در آینده اشاره و تاکید کرد: هم اکنون رسانه های کشور آمریکا با برجسته سازی حوادث اخیر و نشان دادن ضعف‌های نظام فعلی امریکا به دنبال پایان برتری جمهوری خواهان و استقرار حکومت دموکرات‌ها در آمریکا هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان