4 ترفند کاربردی برای آبیاری گل‌های‌تان وقتی در سفر هستید!


پارسال که یک هفته ای در خانه نبودم وقتی از سفر برگشتم، تمام گل هایم پژمرده بودند. همیشه از دوستم خواهش می کردم یک روز در میان سری به آن ها بزند اما این بار برای او هم مشکلی پیش آمده بود. از طرفی پیدا کردن شخص دیگری که کلید را به او بسپارم دشوار بود. تازه نمی شود مدام هم به دیگران زحمت داد. هر بار که سفر می روم به دنبال راهی هستم تا گل هایم تر و...

پارسال که یک هفته‌ای در خانه نبودم وقتی از سفر برگشتم، تمام گل‌هایم پژمرده بودند. همیشه از دوستم خواهش می‌کردم یک روز در میان سری به آن‌ها بزند اما این‌بار برای او هم مشکلی پیش آمده‌بود. از طرفی پیدا کردن شخص دیگری که کلید را به او بسپارم دشوار بود. تازه نمی‌شود مدام هم به دیگران زحمت داد. هر بار که سفر می‌روم به دنبال راهی هستم تا گل‌هایم تر و تازه بمانند. شما چطور؟ بیایید چند راه‌کار ساده اما کاربردی را با هم امتحان کنیم.

1- یک سطل آب و چند نوار پارچه‌ای کافی است!

یکی از پرکاربردترین روش‌های آب دادن به گلدان‌های خانگی همین روش است. یک سطل را از آب پر کنید و آن را در حمام یا آشپزخانه قراردهید. سطل آب باید بالاتر از سطح گلدان‌ها باشد. بهتر است سطل را روی یک چارپایه در ارتفاع 50 سانتی متری قرار دهید. سپس نوارهایی پارچه‌ای و باریک به طول یک متر و عرض حدود 5سانتی‌متر تهیه کنید. یک سر نوارها را به‌طور کامل در سطل آب قرار دهید و سر دیگر را در گلدان‌ها بگذارید.

4 ترفند کاربردی برای آبیاری گل‌های‌تان وقتی در سفر هستید!

افزایش یا کاهش در ارتفاع سطل آب نسبت به گلدان‌ها می‌تواند سرعت حرکت آب را تعیین کند.

2- یک بطری آب 1.5 لیتری نیاز دارید

بطری پلاستیکی آب‌معدنی یا نوشابه‌های خانواده بهترین انتخاب هستند. درب بطری را سوراخ کنید. البته نباید این سوراخ خیلی بزرگ باشد. سوراخی به اندازه نوک یک میخ کفایت می‌کند. سپس بطری را پر از آب کرده و آن را داخل گلدان مورد نظرتان برعکس بگذارید. در طول مدتی که سفر هستید آب داخل بطری کم‌کم وارد گلدان می‌شود.

3- استفاده از خاک ژله‌ای مخصوص باغبانی

خاک ژله‎‌ای را در آب خیس کنید تا از آب اشباع شود. سپس کمی از خاک گلدان‌تان را خارج کرده و خاک‌های ژله‌ای را در گلدان قرار دهید سپس خاک گلدان را به آن اضافه کنید. برای مدت یک هفته آن‌ها خاک داخل گلدان را مرطوب نگه می‌دارند.

4 ترفند کاربردی برای آبیاری گل‌های‌تان وقتی در سفر هستید!

این خاک‎ها مقدار زیادی رطوبت را در خود نگه‌می‌دارند و به مرور زمان وارد خاک می‌کنند.

4- گیاهان را در کیسه پلاستیکی قرار دهید

این‌ کار باعث می‌شود تا گیاه رطوبت خود را از دست ندهد.این نکته را فراموش نکنید که گلدان‌ها را نباید در مقابل نور خورشید بگذارید، چون نور باعث تبخیر رطوبت گلدان می‌شود. برای گیاهان آپارتمانی روش مناسبی است.

4 ترفند کاربردی برای آبیاری گل‌های‌تان وقتی در سفر هستید!

این روش ساده اما بسیار کاربردی است.



1399/03/31 | کد مطلب: 3680
4 ترفند کاربردی برای آبیاری گل‌های‌تان وقتی در سفر هستید!
4 ترفند کاربردی برای آبیاری گل‌های‌تان وقتی در سفر هستید! هانیه کاظمی
4 ترفند کاربردی برای آبیاری گل‌های‌تان وقتی در سفر هستید!

مهندس برق، ارشد مدیریت، عاشق ورزش، موسیقی، مطالعه و تماشای فیلم


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید| چرا لک‌لک‌های جاخوش کرده روی دکل‌ برق قصد مهاجرت ندارند