استاندار سمنان: تعامل قوا برای تحقق جهش تولید ضروری است


استاندار سمنان: تعامل قوا برای تحقق جهش تولید ضروری است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: تعامل، یکپارچگی و انسجام قوا یکی از الزامات تحقق شعار سال یعنی جهش تولید است.

علیرضا آشناگر روز شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام خمینی(ره) استانداری با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: شعار سال یعنی جهش تولید راهبرد و نقشه راه را برای تمام مدیران مشخص کرده است.
آشناگر تاکید کرد: تحقق شعار سال الزامات و موانعی دارد، هر چند که نباید موانع را مبنی بر ناتوانی برای رسیدن به هدف معنا کرد.

استاندار سمنان یادآور شد: بخشی از موانع برای محقق شدن شعار سال در سطح ملی است که یکی از این موارد، تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا و متحدانش است.

آشناگر خاطرنشان کرد: تشدید تحریم، نوسان قیمت نفت و اخلال در سامانه ارزی کشور، دولت را با محدودیت‌های مواجه کرده است که در نقدها باید به این مسائل توجه شود.

وی به گسترش جنگ روانی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره و اضافه کرد: بدخواهان علیه کشور از مجموعه ای از ابزارها برای ناکارآمد نشان دادن نظام استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه به طور طبیعی این مسائل نمی‌تواند مانع تحقق جهش تولید یعنی رفع بیکاری و افزایش سرانه درآمدی مردم شود، تاکید کرد: وحدت، یکپارچگی، همدلی و انسجام قوا می تواند شعار سال را محقق سازد.

استاندار سمنان ابرازداشت: مجموعه مدیران و حاکمیت برای تحقق یکپارچگی هیچ نیازی ندارند که از تریبون‌ها با هم سخن بگویند بلکه در کنار هم مسائل را حل و فصل می‌کنند.
آشناگر اظهارداشت: گفت و گو و منطق برای تبیین مواضعِ منطبق با الزامات و محدودیت‌ها به منظور اصلاح رویه‌ها لازم است.
وی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بازار سرمایه به منظور جهش تولید و بهره‌گیری از سرمایه‌های خرد برای چرخش صنایع و اشتغالزایی کمک کنند، مجلس شورای اسلامی قوانین دست و پاگیر در تولید را بازنگری کند و این کار بیشترین کمک به مجموعه دولت در راستای جهش تولید است.
وی با بیان اینکه سمنان دوره اوج ابتلا به ویروس کرونا را پشت سر گذاشت و در مقطعی ۵۲۰ نفر بستری داشت اما اکنون این شاخص به ۳۴ نفر رسید، تصریح کرد: اکنون موج دوم برخی استان‌های کشور را فرا گرفته، هرچند برخی‌ از مسوولان و دست اندرکان معتقد نیستند که این موج دوم باشد بلکه معتقدند ادامه دوره اوج اول است.

استاندار سمنان افزود: نوع رفتار کرونا هیچ تضمینی برای تثبیت وضعیت همه‌گیری این ویروس در شهرستان‌ های استان نیست، بنابراین همچنان بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید می شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

35 هکتار اراضی جنگلی ابر شاهرود نهال‌کاری شد