77 هکتار از اراضی منابع طبیعی همدان رفع تصرف شد


77 هکتار از اراضی منابع طبیعی همدان رفع تصرف شد

همدان- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: 77 هکتار از اراضی ملی این استان در فروردین و اردیبهشت سال جاری از دست متصرفان خارج و به بیت‌المال بازگردانده شد.

اسفندیار خزایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ۹۷ فقره پرونده تخلف به وسعت ۲۳۲ هکتار امسال تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی این استان ارسال شده است.

وی با اشاره به اقدام های جدی این اداره کل برای صیانت از منابع طبیعی یادآوری کرد: در نتیجه گشت‌های مداوم یگان حفاظت منابع طبیعی و آرائ صادره از محاکم قضایی، سال گذشته ۷۴۰ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اعلام کرد: باتوجه به تاکید و منویات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر مقابله با تصرف اراضی ملی و حفظ بیت المال، برخورد با متصرفان به اراضی منابع طبیعی در اولویت قرار دارد.

خزائی اضافه کرد: در این راستا با اتخاذ تدابیر و تمهیدات ویژه برای مقابله با سودجویان و دست اندازان به این اراضی، تیم گشت و مراقبت و سرکشی مداوم از اراضی و منابع ملی تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: خط قرمز منابع طبیعی، خسارت به طبیعت است بنابراین با هر گونه تعرض به منابع طبیعی توسط افراد در هر پُست و مقامی به صورت جدی برخورد می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان با تاکید بر لزوم حفظ و حراست از انفال و حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی استان، گفت: انتظار داریم سایر دستگاه های مرتبط، مردم و مسوولان نیز با منابع طبیعی همکاری کنند تا از هرگونه دست اندازی به اراضی ملی جلوگیری شود.

خزائی گفت: منابع طبیعی متعلق به عموم مردم است و همه در حفظ این منابع ارزشمند باید مسوولیت پذیر بوده و مشارکت داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید