گفتمان و ساختارهای گام دوم انقلاب نقشه راه جامعه است


گفتمان و ساختارهای گام دوم انقلاب نقشه راه جامعه است

زاهدان- ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: گفتمان و ساختارهای گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب تبیین شده هدایتگر و نقشه راه جامعه است.

علی زینی وند روز یکشنبه در دومین همایش استانی گام دوم تبلیغ با محوریت تکریم و تجلیل از فعالان عرصه تبلیغ دین ضمن برشمردن اهمیت توجه به مبانی گام دوم انقلاب اظهارداشت: در حوزه تبلیغ و رسانه و شکل دهی به هویت و آینده جوامع، بخش عمده کار در قالب چارچوب‌ها و ساختارهای گام دوم انقلاب باید شکل گیرد.

وی همچنین تاکید کرد: در تاریخ جوامع و حکومت‌ها حکومتی به مانند جامعه ایران را سراغ نداریم که سرشار از تلاقی ساختارهای هویت ساز باشد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: علمای عرصه تبلیغ باید به مفهومی که کار تبلغ آن را انجام می‌دهند علم و باور دقیق داشته باشند.

وی بیان کرد: توجه نکردن مفهومی به مبحث تبلیغ و تنها پرداختن به نکات مثبت و نادیده انگاشتن معضلات جامعه مشکلات آن را به دردهای درمان ناشدنی تبدیل خواهد کرد.

زینی وند ضمن مهم برشمردن گفتمان انقلاب تاکید کرد: باید مبلغانی را برای تبلیغ بفرستیم که شناخت کامل به جامعه هدف داشته باشند در این صورت موفق خواهیم بود تا آسیب‌هایی همچون بیگانه بودن هویت ایرانی اسلامی در میان جوانان را جبران کنیم.

وی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران در ساختار سازی بر مبنای حکومت اسلامی بسیار موفق عمل کرده است ما در مواردی همچون امنیت و سیاست رشد کرده‌ایم اما در موارد اقتصاد و فرهنگ نتوانسته‌ایم رشد متوازن با سیاست و امنیت را داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: در عصر حاضر ما باید در حوزه فکری و گفتمانی به مکتب امام خمینی(ره) توجه کنیم که تجسم آن در آرا و نظرات رهبر معظم انقلاب نمود پیدا کرده است.

حجت الاسلام عیسی بزمانی با اشاره به دو گام مهم در عرصه تبلیغ افزود: در گام اول نمای کلی از تبلیغات را باید داشته باشیم و با نگاه به شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی این گام نمود پیدا می‌کند اتفاقاتی نظیر افزایش ضریب معنویات در بین جوانان،گسترش روح فرهنگ و ایثار،انسجام خانواده و زنده بودن سنت‌های اجتماعی مختلف که در این زمینه‌ها ما رشد کمی و کیفی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در گام دوم تبلیغ ما باید محتوا محور باشیم در این بخش محتواهایی که از ارکان تبلیغ است را باید در اختیار مخاطب خود قرار دهیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ضمن تاکید بر مردمی بودن تبلیغ در عصر حاضر، خاطرنشان کرد: در گام دوم، مردمی کردن تبلیغ امری مهم است و دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در کنار انجام وظایف خود باید از ظرفیت مردمی بیشترین استفاده را داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان