امام جمعه ساوه: در انتصاب مدیران شایسته سالاری و پرهیز از تعصب جناحی لازم است


امام جمعه ساوه: در انتصاب مدیران شایسته سالاری و پرهیز از تعصب جناحی لازم است

ساوه- ایرنا- امام جمعه ساوه گفت: از عوامل رشد و توسعه هر جامعه به خصوص شهرستان ساوه داشتن نگاه شایسته سالاری در انتصاب ها و پرهیز از تعصب های قومی، قبیله ای و جناحی است و این رویه باید بعنوان یک ضرورت اعمال شود.

حجت الاسلام «سید ابراهیم حسینی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: لحاظ کردن فاکتورهایی مانند همشهری یا همزبان بودن در انتصاب مدیران یا عزل آنها باعث پسرفت امور است و باید طوری رفتار شود که حق به حقدار برسد و هرکسی در جای خود متناسب با تخصصی که دارد، انجام وظیفه کند.

وی افزود: باید به ترویج ارزش هایی چون عدالت و پاکدستی که در بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است، کمک کنیم تا جامعه در مسیر تعالی و اهداف الهی به حرکت خود ادامه دهد.

وی با قدردانی از نقش رسانه ها برای آگاه سازی مردم در دوران شیوع کرونا، تاکید کرد: نقش رسانه ها در توسعه فرهنگی بسیار مهم است و در برابر افراد قانون‌گریز هم کارایی بالایی دارند.

امام جمعه ساوه اظهار کرد: برخی به رفتارهای قانون گریزانه مانند آزار و اذیت مردم و ایجاد آلودگی صوتی افتخار می کنند که نشانه کمبودهای شخصیتی افراد است اما رسانه ها می توانند فرهنگ رعایت قانون را در جامعه اعمال و تبیین کنند.

وی ادامه داد: خشونت از مشکلات کنونی جامعه است به گونه ای که آستانه تحمل افراد پایین آمده و با کوچکترین برخوردی دست به یقه می شوند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: اینکه جامعه رو به خشونت می رود یک تهدید جدی است و اتفاقات اخیر و به قتل رسیدن برخی دختران و خانمها به دست اعضای خانواده خود یک زنگ هشدار است لذا رسانه ها باید در این راستا تلاش کنند تا مرز میان غیرت و خشونت را تبیین و در تقویت آسایش روانی و اجتماعی به جامعه کوشش کنند.

وی همچنین خواستار صیانت از محیط زیست شد و گفت: باید افرادی که دست به تخریب محیط زیست می زنند را شرمسار کرد تا نتوانند در جامعه اعلام وجود کنند.

امام جمعه ساوه نقش افکار عمومی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: عده ای افراد دغل باز در ساوه خود را به جای افکار عمومی تحمیل می کنند در حالی که اینگونه نیست و رسانه ها نباید بلندگوی برخی افراد و جریانات شوند و همواره باید تریبون افکار عمومی و مردم باشند.

وی گفت: برخی در ساوه با پرونده سازی، هتک حیثیت و برچسب زنی های بیخود، فضا را برای فعالیت افراد شایسته و ساوجی نامناسب می کنند که لازم است این تفکر اصلاح شود.

وی گفت: رسانه ها در اصلاح اخلاق مدیران نقش مهمی دارند و هرجا انحرافی دیدند باید بیان کنند و مسئولان هم باید با انعطاف پذیری نقدهای دلسوزانه را قبول کنند نه اینکه مانند برخی افراد به جای شفافیت و استفاده از ظرفیت های بالای رسانه ها، در پی شکایت از آنها باشند.

حجت الاسلام حسینی گفت: با اینکه ساوه قطب صنعت کشور با افزون بر ۵۰۰ کارخانه است اما در زمینه زیرساخت های فرهنگی، هنری، رفاهی و سایر حوزه ها بسیار ضعیف است و با گذشت ۴۲ سال از حیات انقلاب هنوز یک اردوگاه فرهنگی ندارد و تازه به فکر احداث سینما در این شهر هستیم که این مساله نشان از نبود وحدت رویه و تعامل لازم میان ارکان مدیریتی شهرستان دارد؛ از این رو لازم است در مسیر توسعه ساوه از دامن زدن بر اختلافات از سوی هر مسئول و صاحب منصبی پرهیز شود.

وی در پایان در مورد دلایل استعفا از منصب امام جمعه شهرستان ساوه، گفت: در این موضوع نگران بودم که شهروندان و منافع عمومی مردم آسیب ببیند و با استعفای خود قصد داشتم تا به خاطر اختلافاتی که برخی ها با من دارند، از لطمه وارد شدن به منافع مردم جلوگیری شود.

لازم به یادآوری است حجت الاسلام حسینی از سوم آذر سال ۱۳۹۴ تاکنون در مسئولیت امام جمعه شهرستان ساوه انجام وظیفه کرد اما به دلایلی روز پنجشنبه هفته گذشته از سمت خود استفا کرد که در شورای سیاست گذاری ائمه جمعه تحت بررسی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صد سند از آلمان هیتلری: انگیزه های جنگ جهانی دوم