روزانه میانگین 8 نفر در دورود به کووید-19 مبتلا می‌شوند


روزانه میانگین 8 نفر در دورود به کووید-19 مبتلا می‌شوند

فرماندار دورود می‌گوید: روزانه به طور متوسط 8 نفر در این شهرستان به کووید-19 مبتلا می‌شوند.

مجتبی بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متأسفانه برخی از مردم دورود فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند و همین موضوع سبب شده که روزانه میانگین ۸ نفر به آمار مبتلایان کرونا در این شهرستان اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افراد مبتلا به کووید-۱۹ در دورود یا در مراسم عزا شرکت کرده‌اند و یا عروسی که متأسفانه این روند هنوزم هم ادامه دارد.

بیرانوند با اشاره به اینکه از ابتدای کرونا تاکنون تالارهای پذیرایی در دورود بسته بوده، اضافه کرد: در دو سه هفته اخیر مردم مراسم عروسی را در خانه برگزار می‌کنند و به این صورت مراسم می‌گیرند که البته نظارت می‌کنیم و تذکرات لازم را می‌دهیم.

فرماندار دورود با بیان اینکه در بحث مراسم ترحیم حدود ۵۰ درصد مردم رعایت می‌کنند و مراسم آن‌چنانی نمی‌گیرند، تأکید کرد: کرونا با فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از بین می‌رود و در غیر این‌صورت حالاحالاها با ما می‌ماند.

وی با بیان اینکه از حضور ارباب رجوع در ادارات دورود بدون ماسک و دستکش ممانعت به عمل می‌آید، افزود: کارکنان ادارات نیز باید با ماسک و دستکش در محل کار حضور یابند و این موارد الزامی است.

بیرانوند بیان کرد: خوشبختانه ماسک ارزان شده و مشکلی در خصوص تأمین آن نداریم و با تلاش استاندار لرستان پیگیر هستیم که توزیع ماسک در دورود رایگان شود.

فرماندار دورود گفت: در بحث تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا مشکل خاصی در دورود نداریم.

انتهای پیام




پیش‌بینی بارش رگبار باران و رعد و برق در لرستان