ارقام جدید آویشن در راه است


ارقام جدید آویشن در راه است

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: طی یکی دو سال آینده رقم جدیدی از گونه آویشن معرفی خواهد شد.

گودرزی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تحقیقاتی که در حوزه گیاهان دارویی در استان مرکزی انجام می‌شود، افزود: آنچه طی دو سال اخیر با همکاری استانداری مرکزی دنبال شده برگزاری کارگروه توسعه گیاهان دارویی است.

وی اظهار کرد: برش استانی سند توسعه گیاهان دارویی استان در حال تدوین است و در مراحل پایانی قرار دارد. مباحث تحقیقاتی و آموزشی و اجرایی آن مشخص شده و مسیر و هدف و وضعیت موجود و ایده‌ال ها نیز مشخص است.

گودرزی با اشاره به ظرفیت استان در حوزه گیاهان دارویی که می‌تواند در توسعه اقتصاد، درآمد و اشتغال موثر باشد، افزود: این محصولات ارزش افزوده بالایی دارند و باید چرخه تولید آنها را تکمیل کرد، در حال حاضر فقط تولید انجام می‌شود، اما در حوزه فرآوری و تبدیل این محصولات به ماده موثره و دارو ضعیف هستیم.

وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات کشاورزی تنها در حوزه مطالعات می‌تواند کمک کننده باشد، گفت: در راستای تولید محصولات جانبی از این گیاهان باید دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری، صنعت و ... وارد شوند. در واقع این یک کار زنجیره‌ای و چندوجهی است و قطعا مرکز تحقیقات هم در کنار این مراکز خواهد بود.

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی با اشاره به معرفی ارقام جدید از گونه‌های مختلف گیاهی، افزود: یکی دو سال آینده رقم جدیدی از گونه آویشن معرفی خواهد شد. درخصوص گل گاوزبان نیز در حال کار هستیم و طی 10 سال اخیر 76 اکسشن آویشن شناسایی کرده ایم که از نظر عملکرد، میزان و نوع ماده موثر نیز ارزیابی شده است و دو ژنوتیت در مراحل پایانی قرار دارد و کار کردن روی ماده موثره که برای صنایع بسیار اهمیت دارد پروسه تحقیقاتی در مرکز طی می‌شود.

انتهای پیام




تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟