طالبان 14 زندانی دیگر دولتی افغانستان را آزاد کرد


طالبان 14 زندانی دیگر دولتی افغانستان را آزاد کرد

گروه طالبان اعلام کرد که یک گروه 14 نفری از زندانیان و نیروهای وابسته به دولت افغانستان را در شرق این کشور آزاد کرده است.

طالبان 14 زندانی دیگر دولتی افغانستان را آزاد کرد
به گزارش فانوس، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر روز دوشنبه در توئیتی نوشت: این افراد روز گذشته در استان‌های لوگر، ننگرهار و نورستان از زندان آزاد شدند.

طالبان مدعی شد: پیش از این نیز در چندین مرحله، ۵۸۷ نفر زندانی دولت افغانستان را در استان های مختلف این کشور آزاد کرده است.

دولت افغانستان نیز گزارش داده که تاکنون ۳ هزار نفر زندانی وابسته به گروه طالبان را آزاد کرده و اشرف غنی رئیس جمهوری این کشور نیز وعده داده است که ۲ هزار نفر زندانی دیگر این گروه بزودی آزاد می شوند.

این در حالی است که دفتر سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان "یوناما" از دیدار نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان با ملابرادر رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر خبر داده است.

یوناما در اطلاعیه خود دراین زمینه آورده است: «دبورا لاینز» نماینده ویژه سازمان ملل در مورد مبادله زندانیان بین دولت افغانستان و طالبان و همچنین روند صلح گفت‌وگو کرده است.

خانم لاینز در این دیدار بر نیاز به صلح عادلانه و همه شمول برای افغان‌ها از جمله زنان، جوانان و اقلیت‌ها تاکید کرده است. دیدار لاینز و ملابرادر در حالی صورت می‌گیرد که قرار است مذاکرات بین افغانستانی صلح در آینده نزدیک برگزار شود.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی