انتظار داشتند «یحیی» شهید شود


انتظار داشتند «یحیی» شهید شود

پاسخ‌های هادی مقدم‌دوست به انتقاد از غیرواقعی بودن وضعیت سربازان در «سرباز».

انتظار داشتند «یحیی» شهید شود
به گزارش فانوس، نشست خبری سریال «سرباز» روز گذشته برگزار شد؛ در این نشست هادی مقدم‌دوست، کارگردان سریال درباره تماس‌های مردمی با روابط عمومی سازمان صداوسیما در رابطه با این مجموعه‏، گفت: نظرات مردم گوناگون بود، برخی‌ از سریال راضی بودند. درباره حضور راوی صحبت می‌کردند که با آن غریبه بودند. البته از تغییر و تحول و بهبود روابط کاراکتر‌های سریال راضی بودند.

به صورت عمده توجه این سریال به بحث خدمت سربازی بود و قصه و روایت براساس آن شکل گرفت و تابعی از این مفهوم بود.کارگردان «سرباز» درباره شروع نگارش فیلمنامه سریال گفت: سال ۹۰ یا ۹۲ بود با آقای شفیعی صحبت کردیم که روی این قصه کار کنیم. این سریال از ابتدا درباره خدمت سربازی بود و سفارشی نبود. نگارش این مجموعه زمان طولانی داشت و کسی به ما سفارش نداد.

مقدم‌دوست درباره جذابیت و ریتم سریال بیان کرد: یکی از مهم‌ترین عناصر جذابیت در سریال‌ها، قصه شخصیت‌هاست. خیلی از مخاطبان درباره شخصیت‌ها حرف می‌زدند؛ جذابیت را با مولفه‌های کارهایی که موفق شده، می‌سنجیم نه با مولفه‌های خود جذابیت. ریتم تند یکی از ابزارهای جذابیت سریال است، البته بستگی به کاری که داریم، ریتم مناسب می‌دهیم و ریتم تند حتما باعث جذابیت نمی‌شود. روحیه و منش پهلوانی و خدمت‌رسانی یحیی یکی از عناصر جذابیت است. می‌توانیم عناصر دیگری را برای جذابیت پیدا کنیم و فقط ریتم را در نظر نگیریم. ما سعی کردیم از دیگر عناصر استفاده کنیم که جدید باشند. در یکی از تماس‌ها خانمی به من گفت سکانس به سکانس سریال حرف داشت و بحث روانشناسانه را پیش گرفته بود. حتی برخی از مخاطبان که تماس گرفتند توقع داشتند یحیی شهید شود. البته باید بگویم قرار نبود سریال «سرباز» همه مخاطبان تلویزیون را درگیر کند.

وی بیان کرد: صحنه‌هایی از سربازی در این سریال وجود دارد که زمان آن مشخص است و می‌شود به طور دقیق بررسی کرد که آیا واقعی است یا خیر. در برخی نظرها خواندم ما آسایشگاهی نداریم که دارای گل و گیاه باشد اما ما در لوکیشن واقعی آن را تصویربرداری کردیم. حتی شنیدم می‌گفتند سربازها روی زمین می‌نشینند اما اینجا آنها روی صندلی تاشو نشسته بودند و اینکه فرمانده چطور سرباز را بغل می‌کند؟ من هم ندیده‌ام اما‌ ندیدن ما دلیل بر این نیست که وجود ندارد. من منکر برخوردهای تند با سربازان در خدمت نیستم اما نمی‌شود بگوییم برخورد مهربانانه وجود ندارد.

کارگردان سریال ادامه داد: وقتی پسرها سربازی می‌روند در آن زندگی می‌کنند‌. ما در این فکر بودیم که زندگی در سربازی دوران پربار و پربرکتی باشد. می‌شود این 2 سال را به تباهی گذراند اما می‌شود از آن استفاده هم کرد. ترجیح من مثل ترجیح پدری بود که بچه‌اش به سربازی می‌رود و می‌خواهد به او بگوید از این دوران استفاده کند، کار انگیزشی کند و نمی‌خواهد از شکوه و شکایت‌ها بگوید. من متوجه اعتراضات در این باره که برخی اتفاقات سربازی نمایش داده نشد، هستم‌. عده‌ای از رسانه توقع دارند که درددل آنها را بگوید. اگر بنا بر گفتن باشد، چنانچه کار را دنبال کنید می‌بینید اشاره‌هایی هم شده است.

منبع:وطن امروز


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا