پاکستان کاردار سفارت هند را احضار کرد


پاکستان کاردار سفارت هند را احضار کرد

پاکستان کاردار هند را در اعتراض به تصمیم این کشور مبنی بر کاهش دیپلمات‌های پاکستان در دهلی نو، احضار کرد.

پاکستان کاردار سفارت هند را احضار کرد به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از اسلام آباد، وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: پاکستان با احضار کاردار سفارت هند در اسلام آباد، ادعا‌های بی اساس وزارت امور خارجه هند جهت کاهش ۵۰ درصدی کارمندان سفارت پاکستان در دهلی نو را قویا محکوم کرده و اعتراض شدید خود را به وی ابلاغ داشت.
این بیانیه افزود: اسلام آباد اتهامات مربوط به هرگونه نقض کنوانسیون وین در روابط دیپلماتیک توسط مقامات سفارت پاکستان در دهلی نو را کاملاً رد و تأکید می‌کند: رویکرد دیپلمات‌های پاکستانی همواره مطابق با پارامتر‌های بین المللی و هنجار‌های دیپلماتیک است.
وزارت خارجه پاکستان این تصمیم هند را تلاشی بیهوده از جانب دهلی نو برای منحرف کردن اذهان عمومی جهان از نقض حقوق بشر در کشمیر توصیف و تصریح کرد: هند بهتر است به جای ایجاد تنش‌های مختلف به عنوان مخرب صلح و ثبات منطقه‌ای به امور داخلی خود توجه کند.
این درحالی است که "شاه محمود قریشی" وزیر امور خارجه پاکستان نیز طی اظهاراتی این تصمیم هند را محکوم کرده و گفت: در صورت بازگشت اجباری دیپلمات‌های پاکستانی از هند، پاکستان نیز رویکرد مشابهی را دنبال کرده و دیپلمات‌های هندی در اسلام آباد را کاهش خواهد داد.
گفتنی است هند روز گذشته در واکنش به بدرفتاری ادعا شده علیه کارمندان سفارت کشورش در اسلام آباد؛ کاهش نیمی از کارکنان سفارت پاکستان را در دهلی نو خواستار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در حیفا