عملیات احداث مدرسه خیرساز در سودجان شهرستان شهرکرد آغاز شد


عملیات احداث مدرسه خیرساز در سودجان شهرستان شهرکرد آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- عملیات احداث یک مدرسه 6 کلاسه در شهر سودجان شهرستان شهرکرد روز شنبه با جذب کمک خیر مدرسه‌ساز آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این آموزشگاه در زمینی به مساحت سه هزار متر و زیربنای ۹۰۰ متر با کمک خیر ایرانی مقیم کویت احداث می‌شود.

مجموع اعتبار احداث این مدرسه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلون تومان است که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن از سوی حاج ابوالحسن واوانی از کشور کویت تامین شده است و قرار است این مدرسه ظرف یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در آیین کلنگ‌زنی این مدرسه با تاکید بر تلاش این نهاد برای برخورداری همه دانش‌آموزان استان از امکانات آموزشی، اظهار داشت: ما به دنبال تساوی در آموزش بین همه مناطق نیستیم بلکه هدف ما ایجاد شرایط لازم برای رشد و پیشرفت همه دانش‌آموزان است.

فرحناز قائدامینی با اشاره به نقش خیران در برخورداری دانش‌آموزان از امکانات آموزشی، تصریح کرد: ۳۰ هزار خیر حقیقی و حقوقی در حوزه مدرسه‌‍‌سازی در کشور فعال است و در استان نیز فعالیت خیران نمود خوبی دارد.

وی از آغاز اجرای طرح «خیرین آجر به آجر» در استان خبر داد و گفت: این طرح به دنبال تبیین این هدف است که همه می‎توانند حتی با کمک کردن یک آجر در مدرسه‌سازی مشارکت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه با ساخت مدرسه فرهنگ جامعه ساخته می شود، افزود: مدرسه کانون تحول در کشور است و از همین رو باید مکان‌های مناسبی ایجاد کرد تا در رشد و تربیت دانش‎آموزان تاثیر سازنده‌ای داشته باشد.

قائدامینی، پوشش تحصیلی در استان را ۹۹.۱۲ درصد اعلام کرد و گفت: این شاخص از میانگین کشوری بالاتر است.

وی در خصوص چگونگی آغاز سال تحصیلی جدید نیز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، بازگشایی مدارس هنوز در ابهام است اما با توجه به شرایط فعلی مدارس ۱۵ شهریور فعالیت خود را آغاز می‌کند و تمهیدات لازم در این خصوص در استان اندیشیده شده است.

به گزارش ایرنا، تاکنون سه هزار فضای آموزشی در چهارمحال و بختیاری ایجاد شده است که شامل یک هزار و ۶۰۰ مدرسه و ۴۰۰ فضای اداری، سالن ورزشی، کانون و اردوگاه آموزشی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم حمله تند ریما رامین فر به نقی قبل از ساخت پایتخت 7 ! / همای پایتخت از بازی انصرا...