15 درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف در دلیجان به سازش انجامید


15 درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف در دلیجان به سازش انجامید

خمین - ایرنا - رئیس دادگشتری دلیجان گفت: 15 درصد از پرونده‌های ارجاع شده به شورای حل اختلاف این شهرستان به سازش انجامیده و از 17 هزار و 652 فقره پرونده ارجاعی در طول یک‌سال اخیر 2 هزار و 500 فقره پرونده سازش شد.

«حمید احمدی» روز عصر شنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت روز قوه قضائیه، افزود: سازش یکی از اقدامات شورای حل اختلاف است و رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی از دادگستری وظیفه دیگر این نهاد است.
وی بیان کرد: ۱۰۵ فقره از ۲۰۵ پرونده طلاق دلیجان در سال گذشته توافقی بوده است که شایسته این شهرستان نیست و اصلاح این معضل نیاز به کارفرهنگی از سوی رسانه های دارد.
رئیس دادگستری خمین تغییر ارزش‌های زندگی مشترک را یکی از علت‌های مهم طلاق دانست و اظهار داشت: خیانت، نداشتن مهارت رفتاری در زندگی مشترک و اعتیاد از مهمترین دلایل طلاق است.
دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دلیجان گفت: یک‌هزار و ۶۶ فقره پرونده در این شهرستان در حال بررسی است و جرایم سرقت تعزیری، توهین، فحاشی و جرح عمدی از بیشترین بزه‌ها در دلیجان است.
علیرضا ترابی بیان کرد: بیشتر پرونده‌های ورودی با صبر و گذشت حل می شود و پرونده‌سازی علیه همدیگر سبب افزایش اختلافات و کینه می شود.
وی با اشاره به ورود پنج هزار و ۶۴۶ فقره پرونده در طول یک‌سال به دادسرای دلیجان اظهار داشت: پنج هزار و ۹۵۲ فقره پرونده مختومه شد که بسیاری از آن‌ها شامل پرونده‌های معوق که مدت ها بود در دادسرا مفتوح بودند، است.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب دلیجان گفت: کارفرمایان و صاحبان مشاغل و کشاورزان از به‌کارگیری اتباع غیرمجاز بدون پروانه کار خودداری نمایند چراکه این عمل علاوه بر اینکه خطری برای امنیت آنها نیز محسوب می‌شود و مجازات دارد.
ترابی با اشاره به حراست از اراضی ملی افزود: جلوگیری از تصرفات و زمین‌خواری با هماهنگی ادارات متوالی مقرر شد در صورت تعرض به منابع و اراضی ملی حریم قانونی راه‌ها ، سواره، حریم ، بستر رودخانه‌ها و دیگر اراضی تحت اختیار و تملک دولت و حفاری‌های غیرمجاز چاه آب و تغییر کاربری های غیرمجاز اراضی کشاورزی و باغات بدون تشکیل پرونده قضایی که نیازمند طی سلسله مراتب طولانی است دادستان دستورات لازم را برای رفع تعرض و اعاده به وضع سابق نسبت به این موارد صادر کند.

وی کاهش جمعیت کیفری زندان را یکی دیگر از سیاست های و برنامه‌های مهم قوه قضاییه بیان کرد و ادامه داد: در سال‌های اخیر دادسرای دلیجان با تشکیل کمیته ساماندهی امور زندانیان به طور مداوم و مستمر وضعیت زندانیان را رصد می‌کند.
دادستان دادسرای عمومی و انقلاب دلیجان اضافه کرد: در این راستا بازرسی های متعددی از سوی قضات دادگستری از زندان صورت گرفته است و با انجام ملاقات های رودررو با زندانیان قضات از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار می‌گیرند.
ترابی گفت: جلوگیری از معرفی متهمان جرایم غیر عمدی و معتادان مواد مخدر به زندان و تسهیل شرایط اعطای آزادی مشروط و باز به محکومین از اقدامات صورت گرفته درراستای کاهش جمعیت کیفری است.
دلیجان در نوار جنوبی استان مرکزی واقع شده که دارای ۵۰ هزار نفر جمعیت است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کنگره شهدای استان مرکزی فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه احیا کرد