صبر مقابل مخالفان اجرای حکم الهی، توصیه قرآن کریم است


 صبر مقابل مخالفان اجرای حکم الهی، توصیه قرآن کریم است

حجت‌الاسلام تحریری با اشاره به انواع صبر، گفت: صبر در برابر مخالفت مخالفان و استقامت بر اجرای حکم الهی دو توصیه قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر تحریری» در جلسه شرح دعای چهل حدیث امام خمینی(ره) که در مدرسه علمیه مروی برگزار شد، گفت: صبر بر مصیبت یکی از انواع صبر است.

وی با بیان اینکه صبر انواع مختلفی دارد، عنوان کرد: زخم زبان نوعی از مصیبت است که انسان باید بر آن صبر کند، به خصوص کسانی که در مسیر ارشاد و هدایت قرار دارند بیش از هر کس از سوی مخالفان دچار زخم‌زبان می‌شوند که باید بر آن صبر کنند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه با استناد به آیاتی از قرآن کریم، ابراز کرد: صبر در برابر مخالفت مخالفان و استقامت بر اجرای حکم الهی دو توصیه قرآن کریم است.

حجت الاسلام تحریری در سفارشی به مبلغان، اظهار کرد: مبلغان باید مراقب باشند دستورات الهی را به صورت صحیح و درست به مردم منتقل کنند و در این زمینه تابع هوی و هوس خود یا دیگران نباشند.

تولیت مدرسه علمیه مروی همت ائمه معصومین(ع) بر مدار پیاده کردن دستورات الهی در جامعه بشری بود، گفت: ماموریت آنان برای رسیدن به این هدف بسیار سخت و سنگین بود و باید در مقابل مردم جاهل و نادان بسیار صبور و شکیبایی می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر هدایت الهی و انجام وظایف مربوط به آن همواره ناملایمات فراوان وجود دارد بر همین اساس مومنان باید آرامش خود را حفظ کرده و در برابر سختی و مشکلات صبوری داشته باشند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن