هیات اسکواش خوزستان فضای فیزیکی مناسب برای فعالیت ندارد


هیات اسکواش خوزستان فضای فیزیکی مناسب برای فعالیت ندارد

اهواز – ایرنا – رییس هیات اسکواش خوزستان گفت: مکان و سالن‌های هیات اسکواش استان از لحاظ فیزیکی در وضعیت بسیار نامناسبی است و با استانداردهای این ورزش فاصله بسیار دارد و برای رسیدن به جایگاه اصلی مناسب استان در این رشته نیاز به زمان و امکانات داریم.

مهراد آران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه فعالیت رشته اسکواش یک سال و چند ماه در استان تعطیل بود و سالن‌های این رشته به روی علاقه مندان بسته بوده، دست کم به یک ماه زمان نیاز داریم تا زیرساخت های هیات را دوباره بازسازی کنیم.

وی عنوان کرد: محل فعالیت هیات اکنون کنتور آب و برق ندارد همچنین پمپ آب آن به سرقت رفته و کولرها نیاز به سرویس دارند. متاسفانه اصلا در طول این مدت بازی اسکواش جریان نداشته به گونه‌ای که دیوارهای هیات و سالن های اسکواش تار عنکبوت بسته اند و این موضوع بسیار ناراحت کننده است.

رییس هیات اسکواش استان با اظهار ناراحتی از وضعیت موجود اسکواش خوزستان گفت: ما باید ابتدا زیرساخت‌های هیات را به‌روز کرده سپس فعالیت خود را از سر گیریم، کم کاریهای گذشته موجب زمین خوردن هیات شده است.

وی گفت: در اوایل دهه ۸۰ اسکواش در استان به حدی پررونق بود که خوزستان دراین رشته ورزشی از اسکواش کشور پیشتر بود و در حالی که ما مسابقات لیگ استان را برگزار می کردیم فدراسیون و استان تهران چنین مسابقاتی نداشت. در آن زمان جزو سه هیات برتر کشور بودیم و بازیکنان زیادی از استان به تیم های ملی راه یافتند همچنین ۲ تیم در لیگ برتر کشور داشتیم اما متاسفانه در طول این مدت، تمام سرمایه ورزشی گذشته خود را از دست دادیم.

آران افزود: با شرایطی که الان داریم به زمان زیادی نیاز داریم تا به نقطه ایده آل برسیم. حداقل یک سال طول می کشد که ما به نقطه صفر برسیم زیرا اکنون بازیکن و داوری در استان وجود ندارد همچنین برای برگزاری مسابقات این رشته امکانات سخت افزاری ونرم افزاری نیاز داریم و این موضوع کارمان را به مراتب سخت‌تر می کند.

وی عنوان کرد: درپی اعلام یک فراخوان برای همه ورزشکاران، مربیان، پیشکسوتان و باشگاه ها هستیم تا با گرد هم آوردن آنها ازدیدگاهها و همفکری آنها استفاده کنیم، سعی می کنیم یک برنامه ریزی کوتاه مدت برای فعال شدن هیات و ورزشکاران انجام دهیم همچنین نیاز به یک برنامه بلندمدت داریم تا بتوانیم باشگاه‌ها و هیات‌های شهرستانی را فعال و در لیگ باشگاهی کشور حضور پیدا کنیم.

رییس هیات اسکواش خوزستان گفت: برای پشتوانه سازی نیاز به استعدادیابی هم داریم. ما اکنون هیچ پشتوانه ای در اسکواش نداریم از طرفی انتظار داریم که باشگاه‌های نفت اهواز و پالایش نفت آبادان همچون سابق در این رشته فعالیت کنند. من زمانی مربی نفت اهواز بودم و در مسابقات کشوری حضور داشتیم اما اکنون نمی دانم که چرا این باشگاه در اسکواش فعالیتی ندارد.

وی در پایان گفت: متاسفانه در این مدت هیچ گونه تبلیغاتی انجام نشده و این رشته در استان گسترش پیدا نکرده است که لازم است این موضوع جدی گرفته شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

واکسن پاستوکووک پلاس جایگزین مناسبی برای واکسن آسترازنکا است