بخش بزرگی از آسیب کرونا به هنر قم جبران‌پذیر نیست


بخش بزرگی از آسیب کرونا به هنر قم جبران‌پذیر نیست

قم – ایرنا - رئیس انجمن هنرهای تجسمی قم با بیان اینکه بخش زیادی از آسیب کرونا به هنر قم قابل جبران نیست گفت: کرونا به هنر، هنرمندان و به ویژه آموزشگاه‌های فعال در رشته‌های مختلف هنری استان آسیب اقتصادی زیادی وارد کرد.

علی سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ادامه داد: فعالیت آموزشگاه های هنری قم و همچنین مجموعه های فعال در زمینه آموزش رشته های مختلف هنری در ایام شیوع کرونا به صفر رسید.

وی، اظهار داشت: روند تعطیلی طولانی مدت فعالیت آموزشگاه های هنری که از ابتدای اسفندماه ۹۸ شروع شده بود تا پایان خرداد ماه سال جاری ادامه داشت،‌موجب شد تا بسیاری از این مجموعه های آموزشی مجبور به تعدیل نیرو شوند.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی قم گفت: به دلیل اینکه بخش مهمی از درآمد اساتید فعال در رشته های مختلف از طریق آموزش تامین می شد، تعطیلی این آموزش ها، شرایط را برای هنرمندان قم سخت کرد.

وی ادامه داد: با رفع محدودیت های کرونایی، بخش زیادی از فعالیت آموزشگاه های استان دوباره از سر گرفته شده است ولی به دلیل فاصله گذاری اجتماعی و استمرار شرایط کرونایی، تمایل هنرجویان برای ثبت نام و حضور در این کلاس ها به شدت کاهش یافته است و این موجب شده تا خسارت های ناشی از کرونا جبران نشود.

سلطانی اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور جبران این خسارت ها، برنامه ریزی کرده است که به دلیل اینکه اکثر آموزشگاه های هنری قم فاقد شرایط تعیین شده برای دریافت کمک های مالی تعیین شده، بودند، در عمل این کمک ها به داد این آموزشگاه نرسید.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی قم ادامه داد: یکی از شرایط کسب کمک های مالی وزارت ارشاد، وجود نیروهای بیمه شده است که به دلیل اینکه این آموزشگاه ها درآمد بالایی نداشته اند، در عمل نیز هیچ نیروی بیمه شده ای ندارند و این موجب شده تا از کمک های دولت محروم شوند.

بیش از ۲ هزار هنرمند در زمینه هنرهای تجسمی شامل رشته های نقاشی،گرافیک، نگارگری، کاریکاتور و تصویرسازی، در این استان فعالیت می کند ضمن اینکه ۵۰ آموزشگاه آزاد هنری و موسسه تک منظوره هنری در قم وجود دارد.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه