برگزاری 90 کلاس آموزشی «پیشگیری از وقوع جرم» در لرستان


برگزاری 90 کلاس آموزشی «پیشگیری از وقوع جرم» در لرستان

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح لرستان با اشاره به این‌که سال گذشته 90 کلاس آموزشی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و آگاه‌سازی مسائل حقوقی و قضایی در لرستان برگزار شد، اظهارکرد: رسیدگی به شکایت‌های مردمی از مجموعه های نظامی نیز بر عهده سازمان قضایی نیروهای مسلح است.

برگزاری 90 کلاس آموزشی «پیشگیری از وقوع جرم» در لرستانصیدمحمد محمودی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با تاکید بر لزوم صیانت از سلامت نیروهای مسلح انقلاب اسلامی، گفت: نیروهای مسلح یکی از ارکان نظام است و در هر جامعه‌ای دارای نقش و جایگاه ویژه‌ای هستند و کار سازمان قضایی نیروهای مسلح، صیانت از اقتدار نیروهای مسلح است.

وی با بیان این‌که ارتکاب به جرایم در بین نیروهای مسلح استان کاهش یافته است، ادامه داد: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح برای افزایش میزان نظارت بر نحوه عملکرد و افزایش آگاهی و دانش ضابطان برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار قرار داده است.

محمودی با اشاره به این‌که واحد پژوهش سازمان فضایی نیروهای مسلح با هدف پیشگیری از وقوع جرم در بین مجموعه نیروهای مسلح، کارهای پژوهشی اثربخشی انجام داده است، تصریح کرد: بازرسی از مراکز نظامی از دیگر فعالیت‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح لرستان است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح لرستان با تاکید بر این‌که حفظ اقتدار، جایگاه و منزلت نیروهای مسلح انقلاب اسلامی ایران، در گرو نظارت بر آنان است، تصریح کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح بر اساس اصل ۱۷۲ قانون اساسی به‌منظور نظارت بر عملکرد نیروهای مسلح تشکیل شده است.

وی با اشاره به این‌که سال گذشته ۹۰ کلاس آموزشی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و آگاه‌سازی مسائل حقوقی و قضایی در استان لرستان برگزار شد، اظهارکرد: رسیدگی به شکایت‌های مردمی از مجموعه های نظامی نیز بر عهده سازمان قضایی نیروهای مسلح است.

محمودی با اشاره به این‌که نیروهای مسلح انقلاب اسلامی ایران با طی دوره‌های گزینش به عضویت نیروهای مسلح نائل می‌شود و این گزینش‌ها موجب شده که همواره افرادی سالم و پا به رکاب جذب شوند به کاهش ۵ درصدی پرونده‌های قضایی نیروهای مسلح لرستان اشاره کرد و گفت: از مصادیق و الگوهای رفتاری نیروهای مسلح انقلاب اسلامی ایران، سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید صیاد شیرازی است و در استان لرستان نیز شهید سیدنورخدا موسوی، از مصادیق نیروهای مسلح است.

وی با تاکید بر این‌که جرایم در نیروهای مسلح توسط فرماندهان نیروها اعلام می‌شود، گفت: اگر جرائم نیروهای مسلح توسط فرماندهان اعلام نشود، این خود یک نوع تخلف و جرم محسوب می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 15 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق