ساخت مسلسل دستی جدید روسیه: هم برای قطب شمال و هم برای بیابان ها


یک منبع در مجتمع صنایع نظامی روسیه اعلام کرد امسال تولید مسلسل جدید سبک...
یک منبع در مجتمع صنایع نظامی روسیه اعلام کرد امسال تولید مسلسل جدید سبک در روسیه براساس یک مسلسل دستی دیگر روسی با مارک RPK-16 آغاز خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، مسلسل سبک RPK-16 چند سال پیش ساخته شده ، با طی چرخه کامل آزمایش های اولیه ، به ارتش روسیه تحویل و در همه مناطق آب و هوایی مورد استفاده قرار گرفته است.

منبع نامبرده گفت: "بر اساس نتایج بهره برداری از مسلسل سبک RPK-16 ، تعدادی از نظرات و پیشنهادات ارائه شده که طبق عقیده ارتشیان ، باید عملی شود. این نظرات و پیشنهادات جمع بندی شده و طراحی یک مسلسل جدید از امسال آغاز می شود."

به گفته وی ، اکنون RPK-16 اجازه اجرای برخی ماموریت های مهم برای ارتش روسیه را نمی دهد و به این دلیل در واقع ، مسلسل دیگری در حال تولید است.

RPK-16 یک مسلسل سبک روسی است که توسط شرکت کلاشنیکف ساخته شده است. تیراندازی از آن از دو خشاب انجام می شود : خشاب معمولی تفنگ خودکار کلاشنیکوف و خشاب مخصوص از نوع طبلی . ظرفیت آن 95 فشنگ ، طول لوله آن 410 میلی متر ، کالیبر آن 5.45 × 39 میلی متر ، وزن این سلاح 4.5 کیلوگرم و سرعت تیراندازی ان 700 فشنگ در دقیقه است.

کارشناس مرکز روزنامه نگاری نظامی-سیاسی روسیه بوریس روژین ضمن صحبت درباره روند پرتحرک مدرنیزاسیون انواع گوناگون سلاح های سبک در روسیه گفت:" آخرین مدل ها با ارگونومی پیشرفته ، بهبود دقت تیراندازی و با امکان استفاده در مناطق مختلف آب و هوایی ساخته می شوند تا بتوان از این سلاح ها هم در مناطق قطب شمال و هم در مناطق بیابانی استفاده کرد. بوریس روژین گفت: "به احتمال زیاد ، مسلسل جدید تا اواسط دهه جاری میلادی (یعنی تا سال 2025) به همراه مجموعه های جدید تجهیزات پرسنلی و سایر سلاح ها به مرحله بهره برداری می رسد."

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته