فرماندار ثلاث‌باباجانی: زلزله ازگله خسارتی نداشت


فرماندار ثلاث‌باباجانی: زلزله ازگله خسارتی نداشت

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار ثلاث‌باباجانی با اشاره به اینکه زلزله 4 ریشتری بامداد امروز (شنبه) هیچ‌گونه خسارتی نداشت و مشکلی را برای مردم ایجاد نکرد، گفت: باتوجه به اینکه همه ساخت و سازها بعد از زلزله 7.3 ریشتری سال 96 در این منطقه اصولی و تخصصی بوده است، امروز مردم با زلزله 6 ریشتری هم در امان خواهند بود.

یدالله شکری به خبرنگار ایرنا افزود: ۹۸ درصد ساخت و سازها در روستاها و ۹۷ درصد در شهرهای شهرستان ثلاث باباجانی به اتمام رسیده است و رعایت اصول ایمنی در این ساخت و سازها باعث شد که مردم زلزله ۴ ریشتری بامداد امروز را احساس نکنند.

وی افزود: به لطف خدا، همت و همکاری دولت و همه ارگان‌ها و سازمان‌ها امروز می‌توانیم به مردم شهرهای زلزله‌زده بگوییم که شما در امنیت و آرامش هستید.

به گزارش مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران ، زلزله ای به بزرگی ۴ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱۴ دقیقه و ۳۰ ثانیه بامداد امروز (شنبه) ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند.

این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست و کانون آن در موقعیت ۴۵.۴۵عرض شمالی و ۳۵.۱۳ طول شرقی ثبت شده است.

نزدیک‌ترین شهرها به محل وقوع زمین لرزه ۴۸ کیلومتری ازگله (کرمانشاه)، ۶۸ کیلومتری نوسود (کرمانشاه) و ۶۹ کیلومتری قصرشیرین (کرمانشاه) اعلام شده است.

همچنین نزدیکترین مراکز استان به زلزله ۱۴۱ کیلومتری سنندج و ۱۷۳ کیلومتری کرمانشاه است.
زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.
البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اعتماد به آمریکا یک خطای راهبردی است