آیین بزرگداشت جانباختگان زلزله سرپل‌ذهاب برگزار شد


آیین بزرگداشت جانباختگان زلزله سرپل‌ذهاب برگزار شد

قصرشیرین- ایرنا- آیین گرامیداشت دومین سالگرد جانباختگان زلزله دلخراش 21 آبان ماه سال 96 غرب کرمانشاه با حضور مسوولان و قشرهای مختلف مردم شهرستان سرپل‌ذهاب در جوار حرم احمدابن اسحاق (ره) برگزار شد.

امام جمعه سرپل ذهاب در این آیین با گرامیداشت یاد جانباختگان زلزله ۹۶ غرب کرمانشاه گفت: کسانی که از خداوند فرصت زنده ماندن در زلزله را پیدا کردند باید از این حادثه عظیم درس گرفته و برای زلزله بزرگ قیامت آمادگی کامل را کسب کنند.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب افزود: حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در روزهای ابتدایی پس از وقوع زلزله در شهرستان باعث دلگرمی مردم و تسکین آلام زلزله زدگان شد، از شخص اول مملکت تا اقشار مختلف مردم فداکار، بخشنده و نوع دوست کشور در کنار زلزله زدگان سرپل ذهابی بوده و به مردم کمک کردند که قابل قدردانی است.

وی با بیان اینکه بازسازی با وجود تمام مشکلات و موانع به خوبی انجام می گیرد، گفت: فرصت سازی از تهدید زلزله که مدنظر رهبر انقلاب بود در بسیاری از بخش ها حاصل شده اما در برخی از بخش ها نیز کمبودها و مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم در ادامه راه باتلاش، حمایت و پیگیری مسئولان مرتفع شود.

فاطمی نسب افزود: تزریق تسهیلات تکمیلی ساخت می تواند به مردم زلزله زده در تکمیل واحدهای نیمه کاره کمک کند که توسط دولت ابلاغ شده ولی در گیرودار راهروهای بروکراسی اداری معطل مانده که امیدواریم هرچه سریع تر موانع آن برطرف شده و به دست مردم برسد.

وی در پایان با اشاره به بحث امهال مجدد یکساله تسهیلات زلزله زدگان گفت: با وجود گرفتاری ها و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم که همچنان درگیر امور بازسازی هستند، موضوع بسیار مهم و از مطالبه های مهم مردم است که می تواند به زلزله زدگان در امر تکمیل بازسازی کمک کند و امروز توسط استاندار پرتلاش و خدمتگزار واقعی مردم کرمانشاه در حال پیگیری است و امیدواریم بانگاه مساعد دولت و مجلس به نتیجه مطلوب برسد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسئولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری را تا پایان امسال تکمیل می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان