ریل‌گذاری خواهرخواندگی‌ها در یزد جهانی


ریل‌گذاری خواهرخواندگی‌ها در یزد جهانی

شهردار یزد خواهرخواندگی را نوعی ریل‌گذاری برای این شهر جهانی خواند که در توسعه روابط بین‌المللی و رونق اقتصاد بازرگانی، صنعتی و گردشگری یزد موثر خواهد بود.

«جمال‌الدین عزیزی بندرآبادی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، خواهر خواندگی را نوعی ریل‌گذاری عنوان کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های مهم خواهرخواندگی مربوط به تاثیر آن در زمینه گردشگری است چرا که بسیاری از گردشگران برای انتخاب مقصد گردشگری، خواهرخواندگی را مورد توجه قرار می‌دهند لذا خواهرخواندگی برای یزد به عنوان شهری جهانی، به منزله ریل گذاری و ایجاد راه‌های ارتباطی گسترده‌تری است.

وی با بیان این که خواهرخواندگی زمینه توسعه اقتصادی و بازرگانی را نیز فراهم و تسهیل می‌کند، گفت: در این باره اتاق‌های بازرگانی و اقتصادی شهرهای خواهرخوانده می‌توانند از ظرفیت‌های دو جانبه‌ی یکدیگر بهره‌مند شده و از رابطه خواهرخواندگی در افزایش ارتباط‌گیری بازرگانان و صنعتگران و اتحاد دو شهر استفاده کنند اما همه این فواید به میزان استفاده ما از این ظرفیت‌ها بستگی دارد.

شهردار شهر جهانی یزد در مورد میزان استفاده از شهرهای خوانده یزد در سال‌های گذشته نیز تصریح کرد: خواهرخواندگی با شهر پوتی کشور گرجستان زمینه فعالیت گروه‌های هنری یزد در این شهر را فراهم کرد که در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا برنامه‌های مذکور لغو شده است.

وی افزود: هنرمندان یزدی در یاسپرین مجارستان نیز توانسته‌اند با دریافت مکانی جهت نقاشی دیواری، نماد بادگیر را در این شهر ایجاد و یزد را به مردم این شهر و کشور معرفی کنند.

عزیزی با بیان این که یزد باید در عین حفظ اصالت، زمینه بین‌المللی شدن در داخل را فراهم و تقویت کند، گفت: گردشگرانی که از کشورهای دیگر به یزد سفر می‌کند باید بتوانند به خوبی با سایر اقشار جامعه به خصوص فعالان بخش حمل و نقل و اصناف ارتباط بگیرد و این ارتباط مستلزم افزایش دانش مردم نسبت به آموختن زبان انگلیسی است.

وی امنیت شهر را نیز از شاخص‌های مهم بین المللی شدن یزد خواند و گفت: شاخص امنیت مقوله‌ی بسیار مهمی است به طوری که حتی در اندک موارد نیز شاهد برخی اتفاقات و سوءاستفاده‌ها از گردشگران باشیم که در این خصوص خوشبختانه یزد با برنامه‌ریزی‌های جدی اخیر و نظارت قوی ارگان‌های مربوطه توانسته است نسبت به قبل در ایجاد امنیت برای گردشگران اقدامات موثری داشته باشد.

این مسئول با اشاره به این که خواهرخواندگی دارای پروتکل‌های بین‌المللی است، اظهار کرد: خواهرخواندگی بیشتر برای پایتخت کشورهای مختلف دنیا مورد نظر قرار می‌گیرد و از آنجایی که یزد پایتخت نیست باید ارتباط خواهرخواندگی یزد با شهرهایی جز پایتخت تعریف شود.

وی در مورد شرایط خواهرخواندگی نیز تصریح کرد: شهرهای مورد نظر برای خواهر خواندگی از ابعاد فرهنگی مانند ثبت شدن در فهرست آثار جهانی یونسکو یا ابعاد دیگر در کمیسیون گردشگری شورای شهر مورد بررسی قرار گرفته و پس از تصویب برای نظرخواهی به وزارت کشور ارسال می‌شود.

شهردار از پیگیری خواهرخواندگی شهر یزد با «پینگ یائو» در کشور چین و «بخارا» در کشور ازبکستان نیز خبر داد و گفت: شهر «لویو» در کشور اوکراین و «برونئی» ایتالیا هم در فهرست خواهر خواندگی با یزد قرار دارند که در در اسرع وقت پیگیری مراحل خواهرخواندگی آنها اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از ورژن دخترانه یوسف صیادی به سبک حامد آهنگی/ این بشر گوله نمکه + فیلم