توانمندسازی اولویت اصلی برنامه های کانون 


توانمندسازی اولویت اصلی برنامه های کانون 

محمد مهدوی گفت: اولویت اصلی برنامه های کانون کانون فرهنگی هنری نورالرضا علیه السلام را بر مبنای توانمند سازی زنان بی سرپرست و بد سرپرست قرار دادیم تا از این طریق زمینه اشتغال آنها فراهم شود.

«محمد مهدوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: اولویت اصلی برنامه های کانون کانون فرهنگی هنری نورالرضا علیه السلام را بر مبنای توانمند سازی زنان بی سرپرست و بد سرپرست قرار دادیم تا از این طریق زمینه اشتغال آنها فراهم شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری نورالرضا علیه السلام عنبرآباد افزود: در همین راستا تصمیم گرفتیم ۳ تنور گازی خریداری کرده و در اختیار آنها قرار دهیم تا با فروش نان خانگی به بهبود معیشت آنها کمک شود.

وی بیان کرد: البته در حد امکان سعی می کنیم در راستای حمایت از این زنان، نان های خانگی تولیدی آنها را خودمان خریداری کنیم، علاوه بر این در فصل برداشت محصولات کشاورزی نیز موفق شدیم زمینه اشتغال موقت ۲۰ نفر از زنان بی سرپرست و بد سرپرست را فراهم کنیم.

مهدوی اظهار کرد: از آنجایی که محصول گوجه فرنگی و پیاز کشاورزان با اُفت قیمت مواجه شده بود و کشاورزان ناامید از برداشت محصول خود بودند بنابراین از طریق رایزنی با گروهی از خیرین تهران اقدام به خرید پیاز و گوجه کشاورزان کردیم تا بتوانیم رب گوجه فرنگی خانگی و پیاز سرخ شده تولید کرده و به بازار هدف ارسال کنیم.

مهدوی اضافه کرد: برای تحقق این امر نیاز به نیروی کار بود بنابراین قریب ۲۰ نفر از زنان بی سرپرست و بد سرپرست برای تولید رب گوجه فرنگی و پیاز سرخ شده بکار گرفته شدند تا از این طریق هم محصول کشاورز به فروش رسیده باشد و هم زمینه اشتغال موقت برای این بانوان فراهم شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری نورالرضا علیه السلام عنبرآباد ابراز کرد: برای تهیه و تولید رب گوجه فرنگی نیاز به دستگاه رب گوجه گیری بود که خوشبختانه خیرین تهرانی دستگاهی را به همین منظور به صورت امانی در اختیار ما قرار دادند.

وی ادامه داد: پس از تحویل دستگاه، کار تولید رب گوجه فرنگی با فعالیت ۱۲ نفر از زنان آغاز شد و در مدت زمان۲۰ روز توانستیم ۱ تُن رب گوجه فرنگی تولید کنیم، رب گوجه فرنگی های تولیدی برای خیرین تهرانی ارسال می شد و آنها نیز پس از خریداری از ما، در بین خانواده های نیازمند تهران و کرج توزیع می کردند.

مهدوی بیان کرد: بلافاصله بعد از اتمام کار تولید رب گوجه فرنگی، کار تولید پیاز سرخ شده را با فعالیت ۸ نفر از زنان بی سرپرست و بد سرپرست آغاز کردیم و محصول تولیدی را برای خیرین تهرانی ارسال کردیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری نورالرضا علیه السلام افزود: با پول فروش رب گوجه فرنگی ها و پیاز های سرخ شده هم قیمت خرید محصولات را به کشاورزان پرداخت کردیم و هم به این زنان بی سرپرست دستمزد انجام کار پرداخت کردیم.

وی در خاتمه یادآور شد: در پائیز و زمستان در امر بازاریابی محصولات خانگی اعضای کانون از جمله ترشی، گردو، برگه خشک زردآلو، عسل کوهی، کره و روغن حیوانی کمک می کنیم تا از این طریق به بهبود معیشت آنها کمک کرده باشیم.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل