434 طرح اقتصادی و اشتغالزایی در خراسان جنوبی اجرا شد


434 طرح اقتصادی و اشتغالزایی در خراسان جنوبی اجرا شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: 434 طرح اقتصادی و اشتغالزایی در سه ماه نخست امسال با پرداخت 268 میلیارد تومان تسهیلات توسط این نهاد در استان اجرا شد.

سید مجتبی موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اشتغالزایی این تعداد طرح را ۱۲ هزار و ۵۷۵ نفر بیان کرد و افزود: از مجموع ۴۳۴ طرح اقتصادی، ۴۱۲ طرح اجتماع‌ محور سحاب، ۱۲ طرح تسهیلات محور و ۱۲ طرح بنگاه محور بوده است.

وی از اجرا و اتمام ۷۸ پروژه عمرانی و زیربنایی با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان از ابتدای سال جاری در استان خبر داد و گفت: اکنون نیز ۲۶ پروژه عمرانی و زیربنایی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی در دست اجرا است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر نیز ۳۴۶ طرح اشتغالزایی اجتماع محور سحاب با ظرفیت اشتغال ۹۶۹ نفر و پرداخت ۳۱ میلیارد تومان تسهیلات در استان دست اجرا است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی افزود: تاکنون حجم سرمایه‌گذای و مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در زمینه اشتغال اجتماع محور در خراسان جنوبی ۱۴۳ میلیارد تومان بوده است.

موسوی گفت: ۲۸ تسهیل‌گر در ۱۱ شهرستان استان در راستای اجرای امور طرح‌های اشتغالزایی اجتماع محور با این نهاد همکاری دارند.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) علاوه بر برنامه های اقتصادی و اشتغالزایی در خراسان جنوبی که در چارچوب امضای تفاهم‌نامه با استانداری دنبال می‌شود، در حوزه اجتماعی و خدمات‌رسانی به نیازمندان نیز فعالیت دارد.

براساس تفاهم‌نامه‌هایی که در پی برگزاری همایش ملی روز روستا و عشایر (۱۵ مهر ۹۸) با حضور معاون اول رییس جمهوری در خراسان جنوبی به امضا رسید، برای چهار شهرستان مرزی استان معین محرومیت‌زدایی و توسعه انتخاب شد که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) معین شهرستان نهبندان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید