افزایش 31 درصدی مشترکان صنعتی برق سمنان در دولت تدبیر و امید


افزایش 31 درصدی مشترکان صنعتی برق سمنان در دولت تدبیر و امید

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان گفت: مشترکان صنعتی استان طی مدت فعالیت دولت تدبیر و امید از 3 هزار و 965 مشترک با افزایش 31 درصدی به پنج هزار و 205 مشترک رسید.

سیدمحمد موسوی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برق رسانی گسترده و پایدار در دولت تدبیر و امید نه تنها سبب افزایش سطح رفاه خانواده‌ها شد بلکه تحول بزرگی را هم در بخش صنعت و کشاورزی ایجاد کرد.

وی بیان کرد: مشترکان کشاورزی استان سمنان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با افزایش ۵۱ درصدی به ۶ هزار و ۶۲۱ مشترک افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با اشاره به بالاتر بودن مصرف برق در بخش مولد این استان از میانگین کشوری، تصریح کرد: بیش از ۷۱ درصد انرژی مصرفی این استان صرف بخش‌های مولّد می‌شود که بالاتر از میانگین مصرف این بخش در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید، نصب پست‌های توزیع برق ۲۶ برابر شده و این مساله در استان از ۶ هزار و ۶۴۴ به هشت هزار و ۳۵۳ دستگاه رسید.

موسوی‌زاده ابرازداشت که در استان سمنان ظرفیت پست‌های توزیع برق از یک هزار و ۱۹۳ مگاولت آمپر در سال ۹۲ به یک هزار و ۴۲۱ مگا ولت آمپر در سال ۹۹ رسید که رشد ۱۹ برابری را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه احداث شبکه هوایی و زمینی از آغاز دولت تدبیر و امید تاکنون رشدی ۱۴ درصدی داشت، اضافه کرد: این شاخص از ۱۰ هزار و ۶۵۷ کیلومتر در ابتدای دولت یازدهم به ۱۲ هزار و ۱۰۸ کیلومتر رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان یادآور شد: بیش از سه هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید اعتبار برای اجرای طرح‌های برق‌رسانی در این استان هزینه شد.

۷۶.۵ درصد مشترکان استان سمنان در تعرفه خانگی، ۵.۹ درصد عمومی، ۱.۷ درصد کشاورزی ، ۱.۳ درصد صنعتی ، ۱۴ درصد تجاری و بقیه هم مربوط به بخش روشنایی معابر است.

برق در استان ۵۲ درصد در بخش صنعت و ۱۹ درصد در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که حدود ۲۲.۷ درصد بیشتر از میزان میانگین مصرف این بخش در کشور است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خوت یا آب‌انبارِ کهنه‌خیابون سمنان