صادرات آمریکا به ایران به رغم تحریم‌ها!


صادرات آمریکا به ایران به رغم تحریم‌ها!

به رغم تحریم‌های شدید آمریکا علیه ایران، گزارش تازه مرکز آمار آمریکا نشان می‌دهد که صادرات این کشور به ایران همچنان ادامه دارد. این در حالی است که صادرات ایران به آمریکا تقریبا به صفر رسیده است.

به گزارش جام نیوز، گزارش تازه مرکز آمار ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد که صادرات این کشور به ایران در پنج ماهه ابتدایی سال جاری میلادی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته کمتر از نصف شده و به ۱۷.۱ میلیون دلار رسیده است.

صادرات آمریکا به ایران در پنج ماه ابتدایی پارسال حدود ۴۰ میلیون دلار و در دوره مشابه در سال ۲۰۱۸ حدود ۵۰ میلیون دلار بود.

آمارهای رسمی آمریکا نشان می‌دهد از اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ که آمریکا از برجام خارج شده و تحریم های شدید علیه ایران وضع کرد، صادرات ایران به آمریکا در اغلب ماه‌ها صفر و در بقیه ماه‌ها نیز بسیار اندک بوده است.

صادرات پنج ماهه سال جاری ایران به آمریکا تنها ۲.۹ میلیون دلار شده است. در دوره مشابه پارسال این رقم حتی به یک میلیون دلار نیز نرسید، اما در پنج ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ این رقم بیش از ۳۰ میلیون دلار بود.

صادرات عمده ایران به آمریکا در دوران قبل از تحریم‌ها شامل فرش، پسته و خواربار بود، اما ایالات متحده واردات فرش از ایران را ممنوع کرده است.

106

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودتان می‌توانید در سفرهای خانوادگی گیر و گرفت خودرو را رفع کنید