سه شنبه‌های تکریم در منزل شهید «محمد رضا قربانی» برگزار شد


سه شنبه‌های تکریم در منزل شهید «محمد رضا قربانی» برگزار شد

دومین هفته از طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم، با حضور مجازی «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در منزل شهید محمدرضا قربانی، اولین شهید روحانی استان، برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین« علی چراغی‌پور» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در این دیدار با تقدیر از توجه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، نسبت به اختصاص برگزاری دومین هفته از طرح ملی سه شنبه های تکریم به استان ایلام، اظهار کرد: طرح ملی سه شنبه های تکریم به عنوان رویداد محله محور با استفاده از ظرفیت خودجوش و با محوریت امام جماعت مسجد در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به صورت ویژه ای برگزار می شود.

وی گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور به صورت ویژه به مدت 10 هفته تا 31 شهریور مصادف با چهلمین سالگرد دفاع مقدس با همکاری ویژه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در این استان برگزار می شود.

«اسدالله تولیده» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار اظهار کرد: استان ایلام در طول 8 سال دفاع مقدس 3 هزار شهید، بیش از ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده را تقدیم آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی کرده و مردم این استان نقش مهمی در دفاع از کیان اسلامی در طول ۸ سال دفاع مقدس داشته اند.

وی با بیان اینکه از ۳ هزار شهید استان 11 شهید از شهدای روحانی استان هستند، تاکید کرد: روحانیون استان ایلام از جمله مرحوم آیت الله حیدری ایلامی،مرحوم آیت الله تعمیرکاری و مرحوم آیت الله مروارید در دوران ۸ سال دفاع مقدس لباس رزم پوشیده و در کنار رزمندگان اسلامی در جبهه ها حضور یافتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، با بیان اینکه امروز در منزل روحانی شهید محمدرضا قربانی اولین شهید روحانی استان ایلام طرح ملی سه شنبه های تکریم برگزار می شود، گفت: شهید محمدرضا قربانی یکی از بسیجیان فعال تیپ امام صادق (ع) بودند که در سال 61 در شرق بصره و در سن 20 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دکتر سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی، مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز که از طریق ویدئو کنفرانس مهمان این برنامه بودند با خانواده معظم این شهید والامقام گفت و گو کردند.

طرح «سه شنبه‌های تکریم» به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور قرار است تا پایان شهریورماه، با هدف دلجویی از خانواده معظم شهدا و بزرگداشت ایثارگران در استان ادامه داشته باشد.

روحانی شهید والامقام «محمد رضا قربانی»، اولین شهید روحانی استان است که با عضویت تیپ مستقل ۸۳ امام جعفر صادق (ع) ویژه روحانیون، در سال ۱۳۶۱، در عملیات رمضان در شرق بصره و در حالی که تنها بیست سال سن داشت به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش پس از گذشت ۱۳ سال در سال ۷۴ به آغوش خانواده بازگشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی