افزایش پهنای باند اینترنت در 37 مرکز مخابراتی مانه و سملقان


افزایش پهنای باند اینترنت در 37 مرکز مخابراتی مانه و سملقان

بجنورد- ایرنا- مدیر مخابرات خراسان شمالی گفت: پهنای باند و پورت اینترنت پرسرعت مخابرات در 37 مرکز مخابراتی شهری و روستایی شهرستان مانه و سملقان در بهار امسال افزایش یافت.

مهندس علیرضا هاشمی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شرایط و محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا و افزایش متقاضیان سرویس اینترنت ADSL و مانیتورینگ ترافیک و ظرفیت موجود، پهنای باند مراکز مخابراتی مانه و سملقان با نصب و به‌روزرسانی تجهیزات نوین، تغییر بسترها بر روی فیبرنوری، چندین برابر افزایش یافت.

وی گفت: در سه ماه گذشته مراکز شهری آشخانه، قاضی، شهرآوا و پیش قلعه و بیش از ۳۰ مرکز روستایی در راستای توسعه خدمات مخابراتی ، با افزایش پهنای باند از مزایای این طرح‌ها برخوردار شدند.

هاشمی افزود: با اقدامات صورت گرفته هم اکنون بیش از ۹۷ درصد از نقاط دارای پوشش ADSL مخابرات از ظرفیت بالای پهنای باند برخوردار هستند و با برنامه ریزی انجام شده اینترنت مابقی نقاط شهرستان بزودی ارتقا خواهد یافت.

وی همچنین از وارد مدار شدن روستاهای کهنه جلگه و الله قلی این شهرستان به سامانه همراه اول خبر داد و گفت: سایت تلفن همراه در روستای کهنه جلگه از توابع این شهرستان نیز نصب و راه اندازی شده است.

هاشمی بیان کرد: با نصب و راه اندازی سایت تلفن همراه در منطقه روستایی کهنه جلگه علاوه بر، برخورداری ساکنان این روستا از شبکه تلفن همراه، ساکنین منطقه روستایی الله قلی در شهرستان مانه و سملقان نیز به شبکه ارتباطات سیار دسترسی یافتند.

وی عنوان کرد: اجرای پروژه نصب سایت تلفن همراه در روستای کهنه جلگه بخشی از پروژه فاز ۸ توسعه شبکه موبایل استان بوده و با راه اندازی این سایت جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از امکانات شبکه تلفن همراه برخوردار شده اند.

وی افزود: برای نصب و راه اندازی سایت تلفن همراه روستای کهنه جلگه بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت مخابرات ایران هزینه شده است.

شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان با ۶ هزار متر مربع پروسعت ترین شهرستان استان خراسان شمالی است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...