ترند هشتگ (موصل # گروه های پیروزی هستند) در عراق


ترند هشتگ  (موصل # گروه های پیروزی هستند) در عراق

در سومین سالروز آزادسازی شهر موصل، مرکز استان نینوا در شمال عراق از چنگال گروه تروریستی داعش، هشتگ ( موصل # گروههای پیروزی هستند) در عراق ترند شد و شهروندان عراقی از فداکاری های ارتش و الحشد الشعبی قدردانی کردند

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العالم»، 10 ژوئیه 2014 داعش بر موصل، دومین شهر بزرگ عراق پس از بغداد به دنبال عقب نشینی ارتش و پلیس، تسلط یافت. پس از آن نینوا کاملاً به اشغال گروه تروریستی درآمد. سپس دولت در 17 اکتبر 2016 در عملیات نظامی با مشارکت قهرمانان «الحشد الشعبی» و در رأس آنان شهیدان «قاسم سلیمانی»، فرمانده سپاه قدس و «ابومهدی المهندس»، معاون رئیس الحشد الشعبی توانست موصل را یک سال بعد آزاد کند.

به همین مناسبت در سومین سالروز آزادی موصل، هشتگ ( موصل # گروههای پیروزی هستند) در عراق ترند شد و شهروندان عراقی از فداکاری های ارتش و الحشد الشعبی قدردانی کردند.

«سومری» یکی از شهروندان عراقی در صفحه خود نوشت : مهندس پیروزی ها، از تو و دوستت سپاسگزاریم.

«جندیه الخال»، نیز درتوییتی با اشاره به نقش ارزشمند «آیت الله سیستانی» نوشت: روح عراق سپر این کشور است. تو ای صاحب فتوا کرامت عراق را حفظ کردی. پدر مهربان عمرت طولانی باد.

شهروند دیگری گفت: در چنین روزی پدر پیر ما با فرزندان قهرمانش جشن گرفتند، در حالی که همه عراقی ها از دلاوری ها و پیروزی های افتخارآمیز در آزادسازی موصل لبخند بر لب داشتند.

سه سال پیش «حیدرالعبادی»، فرمانده کل نیروهای مسلح به مقر مبارزه با تروریسم موصل آمد تا آزادسازی شهر از چنگال تروریست های داعش را اعلام کند. حدود 100 هزار مبارز از سازمان های مختلف نظامی از جمله الحشد العشائری به مدت 9 ماه در این عملیات شرکت کردند.

«طاووس الحشد» نیز در توییتر خود نوشت: ما یاران 15 هزار شهید هستیم. ما اولیای دم، صاحبان این سرزمین و اهل پیروزی و آزادسازی هستیم. ما حشد الله هستیم. مراجع ما حکما و رهبرانمان، شهدا و شهدایمان بزرگ و جانبازان ما، شریف و مبارزانمان، وفادار هستند.

«نوری المالکی»، نخست وزیر اسبق عراق نیز گفت: آمریکا در دوره وی از دادن سلاح برای مقابله با داعش وهابی تروریستی ممانعت کرد در حالی که ایران و روسیه، عراق را کمک کردند. آمریکا نمی خواست عراق بر این گروه پیروز شود.

پایان پیام/43

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...