36 هزار تن گندم در گتوند برداشت شد


36 هزار تن گندم در گتوند برداشت شد

دزفول - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی فرماندار گتوند گفت: امسال 36 هزار تن گندم از سطح مزارع شهرستان گتوند برداشت شد.

حسین سلاسل روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برداشت گندم از سطح ۱۸ هزار هکتار از مزارع شهرستان گتوند از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شد و تا اواخر خرداد ماه به پایان رسید.

وی اظهارداشت: بدلیل کاشت محصولات کلم، یونجه و کمبود بارندگی در دی و بهمن‌ماه میزان برداشت گندم در شهرستان گتوند نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

معاون برنامه ریزی فرماندار گتوند گفت: ۱۰ هزار هکتار گندم آبی و هشت هزار هکتار گندم دیم در بخش‌های مرکزی و عقیلی شهرستان گتوند کشت شده بود.

وی با بیان اینکه سه مرکز گتوند، بخش عقیلی و جنت مکان گندم کشاورزان را خریداری کردند، گفت: گندم خریداری شده از کشاورزان به کارخانه آرد مسجدسلیمان، کارخانه آرد جوانه و سیلو مکانیزه شوشتر، تهران و کرج ارسال شد.

سلاسل افزود: قیمت پایه خرید هر کیلوگرم گندم معمولی در شهرستان گتوند ۲۵ هزار ریال بوده است.

به گزارش ایرنا گندم، جو، ذرت، خیار، یونجه، هندوانه، هویج، گوجه، سیب زمینی، پیاز، ماش و لوبیا از مهمترین محصولات کشاورزی گتوند می‌باشند.

امسال به علت نبود بازار خرید، وجود دلالان و افزایش هزینه‌های کشت، داشت و برداشت محصول گوجه فرنگی، موجب بر زمین ماندن چندین تن گوجه فرنگی و وارد آمدن خسارت زیادی به کشاورزان بخش مرکزی و عقیلی گتوند شده است.

شهرستان گتوند از قطب‌های کشاورزی در شمال استان خوزستان واقع شده و شغل اصلی مردم این شهرستان کشاورزی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شهروندان اخبار موثق حادثه متروپل آبادان را از مراجع رسمی خبری دنبال کنند