کنعانی زادگان: خیلی‎‌ها دنبال شکرآب کردن رابطه من با سیدجلال و شجاع هستند


کنعانی زادگان: خیلی‎‌ها دنبال شکرآب کردن رابطه من با سیدجلال و شجاع هستند

کنعانی زادگان می گوید: از زمانی که به پرسپولیس آمدم خیلی ها به دنبال این بودند تا رابطه من با شجاع و سیدجلال...

محمدحسین کنعانی زادگان را باید از باثبات‌ترین مدافعان حاضر در لیگ نوزدهم دانست. مدافع میانی پرسپولیسی‌ها درباره بازی در مدافعانی همچون سید جلال حسینی و شجاع خلیل زاده، ترکیب تیم ملی، قهرمانی لیگ و ... با خبرنگار طرفداری به صحبت پرداخت.

اول درباره دیدار با ماشین‌سازی بگو که چطور بود و تصور می‌کردید آنها اصلا نتوانند خط دفاعی شما را تهدید کنند؟

نه اصلاً این‌طور نیست که آنها خط دفاعی ما را تحت‌فشار قرار ندهند. به‌هرحال آنها هم به‌اندازه‌ای که برنامه داشتند توانستند دروازه ما را با خطر روبرو کنند. ماشین‌سازی بازیکنان و کادر فنی بسیار خوبی دارد و اتفاقاً برای دیدار با پرسپولیس هم برنامه داشتند تا بتوانند ما را در تبریز زمین‌گیر کنند اما خب ما هم در کورس قهرمانی هستیم و بازی به بازی همه تلاشمان را به‌کار می‌بندیم تا بتوانیم با برد و کسب همه سه امتیاز بازی را به‌پایان ببریم.

کنعانی زادگان: خیلی‎‌ها دنبال شکرآب کردن رابطه من با سیدجلال و شجاع هستند

چون ماشین‌سازی تیم قبلی‌ات بود این‌گونه درباره‌اش می‌گویی؟

نه آنها در زمین نشان دادند که تیم خوبی هستند. درباره اینکه قبلاً در این بازی می‌کردم هم باید بگویم علاقه زیادی به ماشین‌سازی دارم. من هیچ‌وقت یادم نمی‌رود که بعد از مصدومیت سنگینی که داشتم به این تیم آمدم و با اعتماد آقای فیروز کریمی در ترکیب اصلی تیم حضور یافتم و توانستم دوباره احیا شوم. می‌توانم بگویم دوباره ملی‌پوش شدنم و بازگشت و کلاً احیا شدنم را مدیون باشگاه ماشین‌سازی و هواداران تبریزی و البته فیروز کریمی هستم که به من میدان داد.

در دیدار اخیر برای اولین بار سه مدافع میانی اصلی پرسپولیس در ترکیب اصلی به میدان رفتید.

بله، البته قبلاً به‌صورتی که یکی از ما به‌عنوان بازیکن جانشین پا به میدان بگذارد بود که هر سه دقایقی را در کنار یکدیگر بازی کنیم اما اینکه هر سه از ابتدا در ترکیب تیم باشیم برای اولین بار بود.

کنعانی زادگان: خیلی‎‌ها دنبال شکرآب کردن رابطه من با سیدجلال و شجاع هستند

در این بازی شجاع در پست دفاع کناری بازی کرد. با توجه به اینکه قبلاً سابقه بازی در پست دفاع کناری را داشتی به تو پیشنهاد نشد؟

خیر، آقا یحیی و کادر فنی درباره حضور در پست دفاع کناری اصلاً صحبتی با من نداشتند و مثل همیشه در همان پست دفاع میانی به میدان رفتم. به‌هرحال بازیکنان جوان هم در تیم حضور داشتند اما تشخیص آقای گل محمدی بود که یک بازیکن باتجربه در این پست به میدان برود.

علاقه ای هم به بازی در کنار نداری درست است؟

بله، اصلا پست دفاع کناری را دوست ندارم و تجربه ناموفقی هم در تیم امید ایران برای بازی در پست دفاع کنار دارم و به همین دلیل اصلا دوست ندارم به آن فکر کنم.

هنوز رابطه‌ات با سید جلال حسینی و شجاع خلیل زاده خوب است و شکرآب نشده است؟

در مدت‌زمانی که در پرسپولیس هستم خیلی‌ها تلاش کردند تا رابطه میان ما را شکرآب کنند. اما خدا را شکر تاکنون که موفق به این کار نشدند و قطعاً هم نخواهند شد. ما به معنی واقعی یک تیم هستیم و برای موفقیت هر کاری از دستمان بربیاید دریغ نمی‌کنیم.

کنعانی زادگان: خیلی‎‌ها دنبال شکرآب کردن رابطه من با سیدجلال و شجاع هستند

درباره تجربه بازی در کنار دو مدافع مهم فوتبال ایران بگو.

این از شانس من بود که توانستم در کنار این دو مدافع باشم. من قبل از پیوستن به پرسپولیس هم سعی می‌کردم مدافع مطمئن و خوبی باشم و خداراشکر در تیم ملی هم‌بازی می‌کردم اما از وقتی در کنار سید جلال و شجاع تمرین و بازی می‌کنم دیدگاه دیگری نسبت به وظایف یک مدافع میانی پیدا کردم. کاملاً پیداست که خیلی چیزها از این دو یاد گرفتم. البته شانسی که آوردم این بود که از نظر سبک بازی، بازی من به این دو خیلی نزدیک بود و به همین دلیل هر در سرزنی، هم در بازی‌سازی از دفاع، هجوم و گل زنی و ... چیزهای زیادی یاد گرفتم. به‌هرحال خیلی‌ها دوست دارند در تیمی بازی کنند که سیدجلال و شجاع در آن تیم بازی می‌کند.

در این بازی طبیعتاً شجاع باید نفوذ بیشتری می‌کرد. اما تو و سید جلال هم به مدافع میانی، گهگداری جلو می‌کشیدید. ناهماهنگی بین شما ایجاد نشد؟

خیر، همان‌طور که گفتید شجاع وظایفی متفاوت با ما داشت اما ما سه نفر هماهنگی زیادی باهم داریم و به خوبی می‌توانیم یکدیگر را پوشش دهیم. این مشکل که اگر بازیکنی نفوذ کند ممکن است دیگری نتواند او را پوشش دهد بین ما حل‌شده است.

درباره بازی در شرایط این روزها و کرونا چه نظری داری؟

من معتقدم دیگر نباید این موضوع را کش بدهیم. به‌هرحال بازی‌ها دوباره به راه افتاده است و این یعنی اینکه تا پایان لیگ بازی‌ها انجام خواهد شد. حالا هی بخواهیم موضوع کرونا را کش بدهیم عملاً موضوع را لوث کرده‌ایم. من فکر می‌کنم بهتر است نتیجه بازی‌ها در زمین مشخص شود و دیگر اینکه بخواهیم بازهم درباره کرونا بحث کنیم و به بهانه آن بازی‌ها را عقب بیندازیم تنها مردم را خسته می‌کند.

پروتکل بهداشتی را رعایت می کنید؟

صد درصد، به‌هرحال شوخی که نداریم، مریضی است و طبیعتاً باید به آن رسیدگی شود. خداراشکر باشگاه امکانات خوبی مهیا کرده و ما هم با استفاده از آنها از خودمان محافظت می‌کنیم. به‌هرحال به‌مانند آنفولانزا و دیگر بیماری‌های خطرناک اگر رسیدگی نکنیم ویروس کرونا یقه‌مان را می‌گیرد.

کنعانی زادگان: خیلی‎‌ها دنبال شکرآب کردن رابطه من با سیدجلال و شجاع هستند

درباره تیم ملی چه نظری داری؟ فکر می کنی همچنان در ترکیب اصلی به میدان خواهی رفت؟

صد درصد، چرا نباید فکر کنم؟ خداراشکر بازی‌های خوبی داشتم و خوشحالم که مربیان تیم ملی هم بازی‌های اخیر را با حضور در ورزشگاه‌ها مشاهده کردند. آقای اسکوچیچ بازی‌های پرسپولیس را دیده و البته قطعاً بازی‌های قبلی تیم ملی را هم تحلیل کرده است. به‌هرحال من هم مانند بقیه بازیکنان به تیم ملی امید زیادی دارم.

امسال گل های زیادی به ثمر نرساندی چرا؟

بدشانسی، فقط بدشانسی، من می‌توانستم گل‌های زیادی بزنم اما تاکنون تنها یک‌بار آن‌هم در دیدار برابر سایپا گل زدم که خداراشکر سه امتیازی بود و خوشحالی زیاد هواداران را به دنبال داشت. در خیلی از بازی‌ها با بدشانسی توپ‌هایم درون دروازه حریف نرفت. انشالله گل قهرمانی را به ثمر می‌رسانم تا همه آن توپ‌هایی که گل نشده جبران شود. البته هافبک‌ها و مهاجمان گل زنی داریم اما ای‌کاش بتوانم گل قهرمانی تیم را بزنم.

یک سوال کلیشه ای وجود دارد و آن هم اینکه آیا خودتان را الان قهرمانی می بینید؟

(با خنده) من هم باید جواب کلیشه‌ای بدهم که بازی‌ها برای ما تمام نشده است و ما بازی به بازی پیش می‌رویم. سه امتیاز هر بازی را که می‌گیریم می‌رویم به سراغ بازی بعدی و تا قهرمانی‌مان قطعی نشود اصلاً درباره آن چیزی نمی‌گوییم و کری هم نمی‌خوانیم.

کنعانی زادگان: خیلی‎‌ها دنبال شکرآب کردن رابطه من با سیدجلال و شجاع هستند

در پایان... ؟

در پایان باید از همه هواداران تشکر کنم و امیدوارم با جام قهرمانی از خجالتشان دربیاییم. البته فکر می‌کنیم با یک‌بردو یک مساوی قهرمانی ما قطعی شود اما ما به دنبال این هستیم تا انشالله با آقا یحیی بتوانیم رکورد امتیازات تیم قهرمان در لیگ برتر را بزنیم و شیرینی قهرمانی را برای هواداران چند برابر کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!