ارزش صادرات غیرنفتی استان مرکزی به 126 میلیون دلار رسید


ارزش صادرات غیرنفتی استان مرکزی به 126 میلیون دلار رسید

اراک - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 126 میلیون دلار انواع کالای غیرنفتی امسال از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد.

«سعید جعفری کرهرودی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: عراق، افغانستان و ترکیه بیشترین مقاصد کالاهای صادراتی استان مرکزی در سه ماه نخست امسال بوده‌اند.

وی ادامه داد: شمش آلومینیوم، لوله و پروفیل، سیمان سفید و خاکستری، سنگ های ساختمانی و تزیینی، سنگ آهن، کاشی و سرامیک، گل و گیاه ، چیپس سیب زمینی، آب میوه، آجر نسوز، آبگرمکن ، پوشاک و بچه ماهی زینتی از جمله کالاهای صادراتی استان مرکزی در سال جاری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: بیش از ۹۹۰ میلیون دلار صادرات انواع کالای غیرنفتی امسال در این استان هدفگذاری شده و در این راستا بسته‌های حمایتی مناسبی نیز از سوی سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان ابلاغ شد.

جعفری کرهرودی بیان کرد: عمده مقاصد صادراتی تعریف شده برای استان در سال جاری کشورهای اوراسیا شامل ارمنستان، بلاروس، روسیه، قزاقستان، و قرقیزستان، چین، هند، سوریه، لبنان، عراق، افغانستان، پاکستان و ترکیه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: این استان در حوزه تولید صادرات محور، استعدادهای بالقوه ای دارد که از جمله آن می توان به محصولات صادراتی در صنایع غذایی، معدنی، کشاورزی، شیمیایی، برق و پتروشیمی اشاره کرد.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در استان مرکزی فعالیت می کنند.

استان مرکزی واقع در قلب ایران دومین جایگاه صنایع مادر تخصصی و رتبه چهارم صنعت کشور را به خود اختصاص داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی