تهدید پارلمان شرق به اجازه مداخله ارتش مصر


تهدید پارلمان شرق به اجازه مداخله ارتش مصر

پارلمان مستقر در شرق لیبی که از ژنرال خلیفه حفتر حمایت می‌کند اعلام کرد در صورت وجود تهدید اجازه مداخله احتمالی ارتش مصر علیه ترکیه را در لیبی خواهد داد.

تهدید پارلمان شرق به اجازه مداخله ارتش مصر

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، پارلمان مستقر در شرق لیبی که از ژنرال خلیفه حفتر حمایت می‌کند دوشنبه شب اعلام کرد در صورت وجود تهدید اجازه مداخله احتمالی ارتش مصر علیه ترکیه را در لیبی خواهد داد.
این پارلمان که در سال ۲۰۱۴ انتخاب شد، اما همانند این کشور میان حامیان و مخالفان حفتر تقسیم شده است و با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این برعهده ارتش مصر خواهد بود تا در صورت مشاهده تهدید قریب الوقوع برای امنیت کشورهایمان برای حمایت از امنیت ملی لیبی و مصر وارد عمل شود.
این واکنش پارلمان به اظهارات عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در ۲۰ ژوئن بود که تهدید کرد در واکنش به مداخله مستقیم ترکیه در لیبی به طور مستقیم وارد درگیری‌های این کشور خواهد شد. روابط میان قاهره و آنکارا از زمان سرنگونی محمد مرسی رئیس جمهور اسلام گرای مصر در سال ۲۰۱۳ که تحت حمایت ترکیه بود رو به وخامت رفته است.
نیرو‌های حامی دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته می‌شود، با پشتیبانی آنکارا از اوایل ژوئن پیروزی‌های قابل توجهی به دست آورده اند و کنترل مناطق شمال غربی لیبی را به دست گرفته اند.
گروه‌های رقیب خلیفه حفتر مرد قدرتمند شرق لیبی که از سوی مصر حمایت می‌شود، در ماه‌های اخیر ناچار به عقب نشینی شده که نشانه شکست عملیات وی برای اشغال طرابلس است که از آوریل ۲۰۱۹ آغاز شد.
پارلمان لیبی در بیانیه خود افزود ما خواستار تلاش‌های هماهنگ بین دو کشور برادر یعنی لیبی و مصر هستیم تا شکست اشغالگران متجاوز تضمین و امنیت ملی مشترک ما حفظ شود. خطر ناشی از اشغالگری ترکیه تهدیدی مستقیم برای کشور ما و کشور‌های همسایه به ویژه مصر است.
پارلمان مشروعیت فائز السراج رئیس دولت وفاق ملی را به رسمیت نمی‌شناسد و از دولت خودخوانده رقیب مستقر در شرق این کشور حمایت می‌کند. اختلافات لیبی پارلمان را هم تضعیف کرده است. چهل تن از نمایندگان مخالف حفتر به طرابلس رفته اند و در آنجا رئیس پارلمان دیگری انتخاب کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!