کارت‎‌های بانکی مهاجرین در ایران مسدود شد


کارتهای عابربانک، مربوط به بانک ملت مهاجرین افغانستانی در خراسان رضوی مسدود شده است و رفع مسدودی عابربانک فقط از طریق حضور در محل بانک انجام می شود. به گزارش شفقنا، در دو روز گذشته بسیاری از مهاجرین افغانستانی در مشهد با مشکل مسدود شدن...

کارتهای عابربانک، مربوط به بانک ملت مهاجرین افغانستانی در خراسان رضوی مسدود شده است و رفع مسدودی عابربانک فقط از طریق حضور در محل بانک انجام می شود.
به گزارش شفقنا، در دو روز گذشته بسیاری از مهاجرین افغانستانی در مشهد با مشکل مسدود شدن کارت عابربانک مواجه شده اند، مشکلی که هر از گاهی گریبانگیر مهاجرین می شود. اما حالا در زمانی که وضعیت شهر مشهد قرمز اعلام شده و اکثر مراکز عمومی تلاش می کنند زمینه خدمات غیرحضوری را فراهم کنند، بانک ملت از ملت مهاجر خواسته است که فقط بصورت حضوری در بانک حاضر شوند تا مشکلشان حل شود.

از سوی دیگر کفته می شود که در برخی موارد مسئولین بانک گفته اند تنها به کسانی کارت عابربانک تعلق می گیرد که حداقل سه میلیون تومان در حسابشان موجودی داشته باشند، معلوم نیست مبنای این گفته ها کجا است؟ اما اینگونه احساس می شود که در اکثر موارد تصمیمات شخصی و سلیقه ایست.

یکی از شهروندان مهاجر می گوید: در شرایطی که هیچ کس جرات بیرون شدن از خانه را ندارد، مجبور شدم بخاطر درد کلیه به پزشک مراجعه کنم، پس از انتظار در صف پزشک برای ویزیت کارت کشیدم و متاسفانه کارتم مسدود بود، آنهم بدون اطلاع قبلی!
وضعیت برای دیگران نیز به همین شکل است، مسدود شدن کارتها بخش عمده زندگی مردم را فلج کرده و از طرفی وضعیت قرمز کرونایی نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است. یکی دیگر از شهروندان مهاجر می گوید: من هر روز باید پول کارگرانم را بدهم، کارگران من روزمزد هستند و شب به شب باید به حسابشان پول واریز کنم، اما حالا کارتم مسدود شده و باید در صف طویل و بانکی شلوغ منتظر باشم، اکثر کارمندان بانک هم جوابهای سربالا می دهند، یکی می گوید بخشنامه بانک مرکزی است، یکی می گوید کارت آمایش اعتبار ندارد و …

این مشکلات به راحتی قابل حل است، پرسش اینجاست که چرا باید در چنین وضعیتی کارت عابربانک که برای هر شهروند ضروری است، مسدود شود و مردم را وادار به حضور در محلهای پر تردد و شلوغ مثل بانک کنیم؟ نمی شد این پروسه بعد از سفیذ شدن وضعیت انجام شود؟

کد (9)


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر