اشتباهات من دلیل ناتوانی در تحقق وعده‌های انتخاباتی بود


رئیس جمهوری فرانسه، اشتباهات احتمالی خود را دلیل ناتوانی در تحقق وعده‌های انتخاباتی و ایجاد آشتی بین فرانسوی‌ها توصیف کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، ​امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در روز چهاردهم ژوئیه روز ملی این کشور در یک مصاحبه تلویزیونی شرکت کرد. مصاحبه تلویزیونی روسای جمهوری در این روز به امری مرسوم مبدل شده است. اما مکرون از زمان کسب قدرت این رسم را کنار گذاشته بود. به این ترتیب این اولین مصاحبه وی به عنوان رئیس جمهور در روز ملی فرانسه قلمداد می‌شود.

خبرنگار با اشاره به اعتراضات مردم فرانسه از جمله اعتراضات جلیقه زرد‌ها پرسید، چرا شعار‌های مردم رنگ و بوی نفرت از رئیس جمهور داشته است؟
مکرون در پاسخ، مخالفان را سرمنشاء نفرت در تظاهرات مردم توصیف کرد.
مکرون در پاسخ این سئوال که آیا به نظر شما این نفرت ناعادلانه بوده است؟ گفت: به نظر من نفرت در دمکراسی پذیرفتنی نیست. کشور ما دمکراسی بزرگی است. (در کشور ما) دمکراسی حاکم است، چون انتخابات آزاد برگزار می‌شود، چون آزادی بیان وجود دارد. نفرت در اظهار نظر و خشونت در تظاهرات نمی‌تواند پذیرفتی باشد. پس، انتقاد حتی اگر من بتوانم آن را ناعادلانه توصیف کنم، بخشی از دمکراسی است. این عادی است. به نظر من نفرت، اظهارات و برداشت‌های افراطی و تندروی در دمکراسی جایی ندارد و بیشتر دمکراسی را تضعیف می‌کند.
مکرون در پاسخ این سئوال که ایجاد آشتی بین مردم فرانسه وعده بزرگ شما در مبارزات انتخاباتی بود. سه سال از وعده شما می‌گذرد و فرانسوی‌ها دچار تفرقه شده اند و شاید بیشتر از هر وقت دیگری. چرا شما موفق نشدید وعده تان را محقق کنید؟ گفت: قبل از هر چیز باید بگویم که حق با شماست. من در تحقق وعده ام موفق نشدم. آیا این بدان معناست که من باید از مبارزه و تلاش برای متقاعد کردن (مردم) و ارائه طرح دست بردارم؟ نه. اما بی شک من مرتکب اشتباهاتی شده ام که نتوانستم وعده ام را محقق کنم.
مکرون بحران‌های بزرگ سال‌های اخیر فرانسه را بر شمرد و با اشاره به اعتراضات جلیقه زرد‌ها گفت: ما با جلیقه زرد‌ها شاهد یک بحران اجتماعی بی سابقه بودیم که خشم بخشی از مردم فرانسه بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟