از شکایت علیه پلیس تا قانونی برای برداشتن مجسمه‌ها


از شکایت علیه پلیس تا قانونی برای برداشتن مجسمه‌ها

اعتراضات به نابرابری نژادی در آمریکا درحالی ادامه دارد که گروهی از معترضان علیه آسیب‌رسانی پلیس فیلادلفیا به معترضان و حتی تماشاچیانِ تظاهرات شکایت کرده‌اند. مجلس نمایندگان آمریکا نیز هفته آینده درباره طرح برچیدن مجسمه‌های متعلق به چهره‌های تاریخی حامی برده‌داری از ساختمان کنگره رأی‌گیری خواهد کرد.

از شکایت علیه پلیس تا قانونی برای برداشتن مجسمه‌ها

به گزارش ایکنا، تظاهرات و اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا همچنان ادامه داشته و با وجود گذشت بیش از 40 روز از مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوستی که آغازگر این اعتراضات شد، به نظر می‌رسد که جامعه آمریکا باید منتظر تحولات جدیدی باشد.

شکایت از عملکرد پلیس فیلادلفیا

گروهی از معترضان در شهر فیلادلفیای آمریکا از پلیس این شهر به دلیل شلیک گاز اشک‌آور، به‌کارگیری اسپری فلفل و گلوله لاستیکی علیه تظاهرات‌کنندگان شکایت کردند.

الجزیره گزارش داد: همزمان با تظاهرات گسترده در سرتاسر آمریکا در اعتراض به قتل «جورج فلوید» مرد سیاه‌پوست ۴۷ ساله به دست یک پلیس سفیدپوست در شهر مینیاپلیس، سه دادخواست در دادگاه فیلادلفیا مطرح شد که مقامات این شهر را به استفاده از قوه قهریه و آسیب‌رسانی به معترضان و حتی تماشاچیانِ تظاهرات در جریان اعتراض‌های مسالمت‌آمیز به نابرابری نژادی و خشونت پلیس متهم می‌کند.

در یکی از دادخواست‌ها، پلیس فیلادلفیا به پرتاب گاز اشک‌آور و شلیک گلوله لاستیکی به معترضانی که در یک بزرگراه این شهر به طور مسالمت‌آمیز راهپیمایی کردند، متهم می‌شود. دادخواست دیگر پلیس را به استفاده از تانکرهای آبپاش، گاز اشک‌آور، اسپری فلفل و گلوله‌های لاستیکی علیه کسب و کارها و مناطق مسکونی سیاه‌پوستان متهم می‌کند.

رأی‌گیری در مورد برداشته‌شدن مجسمه‌های افراد حامی برده‌داری

مجلس نمایندگان آمریکا هفته آینده درباره طرح برچیدن مجسمه‌های متعلق به چهره‌های تاریخی حامی برده‌داری از ساختمان کنگره رأی‌گیری خواهد کرد.

نشریه هیل گزارش داد: استنی هویر، رهبر دموکرات اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا، اعلام کرد مجلس نمایندگان هفته آینده درباره طرح برچیدن مجسمه‌های متعلق به چهره‌های کنفدراسیون یا به عبارت دیگر کسانی که حامی برده‌داری بودند، رأی‌گیری می‌کند.

از شکایت علیه پلیس تا قانونی برای برداشتن مجسمه‌ها

قانونگذاران آمریکایی قرار است چهارشنبه هفته آینده درباره این طرح که استنی هویر روز دوشنبه آن را همراه با پنج تن از اعضای بلندپایه فراکسیون سیاه کنگره ارائه رد، رأی‌گیری کند.

استنی هویر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این شرم‌آور است که افرادی که برای تقسیم کشور و تحقیر سیاه‌پوستان بسیار تلاش کردند، در سالن‌های کنگره مورد احترام قرار گیرند. امیدوارم همه همکارانم در حمایت از این طرح به ما بپیوندند که هدف آن اصلاح خطا‌های تاریخی و اطمینان از این است که تنها افرادی با تندیس و مجسمه در کنگره مورد تکریم قرار گیرند که اقداماتشان موجب آزادی، وحدت و حقوق برابر شده باشد.

شکایت 17 ایالت علیه ترامپ

۱۷ ایالت آمریکا از دولت ترامپ به دلیل قانون فدرال جدید شکایت کردند.

ان بی سی نیوز گزارش داد که ۱۷ ایالت به علاوه منطقه کلمبیا روز دوشنبه، 23 تیرماه شکایتی علیه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تنظیم کردند.

این درخواست برای توقف یک قانون فدرال جدید است که بر اساس آن اگر دانشجویان خارجی در ترم تابستانی به طور کلی در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند، روادید اقامت آن‌ها در آمریکا لغو می‌شود. در این شکایت که در دادگاه منطقه‌ای ماساچوست تنظیم شد، ۱۸ دادستان کل اقدام دولت فدرال را «در اخراج دانشجویان خارجی در میانه همه‌گیری ویروس کرونا بی‌رحمانه، پوچ و غیرقانونی» نامیدند.

از شکایت علیه پلیس تا قانونی برای برداشتن مجسمه‌ها

دادستان‌های کلی که این شکایت را تنظیم کرده‌اند به دنبال دستوری هستند که باعث اجرایی نشدن این حکم می‌شود. مائورا هیلی، دادستان کل ماساچوست با انتشار بیانیه‌ای درباره تنظیم این شکایت گفت: دولت ترامپ حتی تلاش نکرده است اساس این حکم بی‌معنی را توضیح دهد، حکمی که دانشگاه‌ها را مجبور می‌کند بین حفظ دانشجویان بین‌المللی خود و محافظت از بهداشت و ایمنی محیط‌های دانشگاهی یک مورد را انتخاب کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !