مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان: تصویر شهر زاهدان مایوس کننده‌ است


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان: تصویر شهر زاهدان مایوس کننده‌ است

زاهدان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: تصویر یک شهر باید امید بخش مردمان آن باشد که در این بین تصویر شهر زاهدان مایوس کننده است.

حسین مسگرانی روز چهارشنبه در نشست شورای نظارت بر انتخاب، ساخت، نصب مجسمه و یادمان شهری اظهارداشت: بحث مجسمه‌ها ، یادمان‌ها و المان‌های شهری به عنوان یک ضرورت شهری و محیطی که فضای شهر را تغییر می‌دهد ضروریست و این امر در سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان نیاز به تغییرات اساسی دارد.

وی با بیان اینکه روح هر شهری فرهنگ آن است افزود: همه ما دوست داریم که شهر زیبا شود و در نتیجه مردم آن احساس تعلق و هویت داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در شهر زاهدان المان‌ها، مفاهیم و مجموعه‌ای نداریم که بتوان فرهنگ خودمان را با شهر نشان دهیم.

وی تاکید کرد: داشتن المان‏‌های خوب، مجمسمه، سردیس و تندیس در یک شهر بسیار ضروری است.

مسگرانی اظهارداشت: بحث نظارت به معنی مچ گیری نیست بلکه نگاهمان اینست که اتفاق‌های خوبی در منظر شهر زاهدان و سایر شهرهای سیستان و بلوچستان رخ دهد.

وی با تاکید بر لزوم توجه قانونی به زیباسازی منظر شهری گفت: با هدف همفکری،کمک و ارتقای آثاری که در شهر زاهدان و سایر شهرهای سیستان و بلوچستان به وجود خواهد آمد یک راهبرد و یک ریل گذاری مشخص ایجاد شود و تمامی کسانی که می‌خواهند آثار حجمی تولید کنند مجوز قانونی لازم را در اختیار داشته باشند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: هر فردی که به یک شهر وارد می‌شود ابتدا مبلمان‌های شهری آن را می‌بیند و ورودی شهر فرهنگ آن منطقه را مشخص می‌کند.

موسی زنجانی ضمن اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در باب زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا گفت: وظیفه همگان است که در زمینه بحث ایثار و شهادت اقداماتی کافی را انجام دهند.

وی افزود: از همه دستگاه‌های اجرای سیستان و بلوچستان درخواست می‌شود که در بحث ترویج فرهنگ ایثار وشهادت که یک طرح ملی است ورود پیدا کنند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گفت: شهر زاهدان در زمینه تبلیغات شهری، دیوارنویس و نقاشی‌های دیواری بسیار ضعیف است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟