دستگاه‌های اجرایی تحقق اشتغال پایدار روستایی را در اولویت برنامه‌ها قرار دهند


دستگاه‌های اجرایی تحقق اشتغال پایدار روستایی را در اولویت برنامه‌ها قرار دهند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا تحقق اشتغال پایدار روستایی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

خالد جعفری امروز(26تیر) در پنجمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کردستان در محل سالن شهدای گمنام استانداری، اظهار کرد: در سال جاری باید با برنامه ریزی سهم سه و دو دهم درصدی کردستان از طرح اشتغال پایدار روستایی کشور را محقق کنیم و به اهداف مورد نظر برسیم.

وی افزود: در این مرحله بیش از 114 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود پایین برای اشتغال پایدار روستایی استان در نظر گرفته شده و باید از این فرصت جهت ایجاد فرصت های شغلی روستایی به ویژه روستاهای مناطق مرزی استان استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان ضمن تاکید بر لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی مشاغل پایدار روستایی استان، بیان کرد: در این راستا نهادهای حمایتی استان بایستی با بهره مندی از این تسهیلات در جهت خودکفایی و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت خود استفاده کرده و تسهیلات بیشتری را درقالب طرح‌ها اشتغال زای روستایی جذب کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: بانک های عامل استان باید تلاش خود برای پذیرش طرح های بیشتر در حداقل زمان ممکن به عمل آورند.

وی در پایان خواستار نظارت دقیق دستگاه‌های اجرایی بر روند پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال زا در مناطق روستایی استان با هدف تحقق کامل اهداف برای اجرای طرح های توجیهی و اشتغال زا در استان شد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


نهمین جشنواره استانی «شعر و داستان جوان سوره» در کردستان برگزار می‌شود