نهمین جشنواره استانی «شعر و داستان جوان سوره» در کردستان برگزار می‌شود


نهمین جشنواره استانی «شعر و داستان جوان سوره» در کردستان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کردستان از برگزاری نهمین جشنواره استانی «شعر و داستان جوان سوره» یادواره استاد سیدمحمود گلشن کردستانی توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، بهزاد کرم اللهی، مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کردستان امروز، 10 بهمن ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان نهمین جشنواره استانی شعر و داستان جوان سوره را فروردین ماه 97 در رده سنی زیر 30 سال در سنندج برگزار می کند.
وی با اشاره به هشت دوره گذشته جشنواره افزود: شناسایی و جذب استعدادهای ادبی جوان، تبادل اندیشه و تجربه‌های شاعران و نویسندگان جوان انقلاب اسلامی، جریان‌سازی در شعر و ادبیات منطبق بر ارزش‌های اسلامی معرفی و برجسته‌سازی چهره‌های ممتاز عرصه شعر و داستان جوان انقلاب، ارج نهادن به شخصیت علمی و ادبی زنده یاد استادسید محمود گلشن کردستانی از بزرگان عرصه ادبیات این سرزمین بخشی از اهداف مدنظر این جشنواره است.
کرم‌اللهی عنوان کرد: این جشنواره در دو بخش داستان (کردی و فارسی) و شعر (کردی و فارسی) برگزار می شود که در بخش شعر و داستان با زبان کُردی تمامی شاعران و داستان نویسان کُرد زبان از سراسر ایران می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره را در دو بخش آزاد و ویژه بیان کرد: در بخش ویژه آثاری با موضوعات مربوط به خانواده، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، وحدت اسلامی و سبک زندگی اسلامی مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرد.
مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری کردستان در خصوص شرایط جشنواره اعلام کرد: هر هنرمند می‌تواند در بخش شعر و داستان حداکثر سه اثر را ارائه کند که هر اثر باید مجزا در قالب فایل word و با اندازه قلم 14 و نوع قلم B Mitra بر روی لوح فشرده به همراه نسخه چاپی ارسال شود.
وی ادامه داد: برای تسهیل در امر داوری، شاعران و نویسندگان دارای چندین اثر باید هر اثر خود را در صفحات جدا از هم چاپ و در 3 نسخه ارسال کنند و صفحات متون باید بدون ذکر نام و مشخصات صاحب اثر ارسال شود.
کرم اللهی افزود: حضور راه یافتگان بخش نهایی در مراسم اختتامیه و شرکت در کارگاه‌ها ضروری بوده و عدم حضور صاحبان آثار به منزله انصراف از جشنواره تلقی خواهد شد.
وی در خصوص مقررات عمومی جشنواره بیان کرد: حداکثر سن شرکت‌کنندگان تا زمان برگزاری جشنواره 30 سال تمام تعیین شده است و دبیرخانه جشنواره در صورت صلاحدید آثار منتخب را با نام صاحب اثر چاپ خواهد کرد.
مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کردستان با اشاره به اینکه هر فرد می‌تواند همزمان در همه بخش‌ها شرکت کند، ذکر کرد: پس از پایان جشنواره آثار ارسالی به شرکت کنندگان عودت داده نمی‌شود و دبیرخانه جشنواره از دریافت آثار ارسال شده بعد از موعد مقرر معذور است.
وی در خصوص تقویم برگزاری جشنواره اظهار کرد: مهلت ارسال آثار تا پایان روز پنج شنبه 17 اسفند ماه 96 است و پس از بررسی آثار توسط هیئت بازبین راه یافتگان بخش نهایی جشنواره 15 فروردین 97 معرفی می شوند تا جهت حضور در بخش نهایی و رقابتی جشنواره که طی دو روز چهارشنبه 22 و پنج شنبه 23 فروردین ماه 97 در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می شود حضور به هم رسانند.
وی در خصوص نحوه داوری گفت: در این دوره از جشنواره بخشی از امتیاز توسط داوران در زمان برگزاری و خوانش آثار توسط شرکت کنندگان لحاظ می شود و به همین دلیل حضور شرکت کنندگان بخش نهایی در دور روز برگزاری جشنواره الزامی است.
کرم‌اللهی در خصوص جوایز جشنواره هم عنوان کرد: در این دوره علاوه بر اختصاص جوایز ویژه به نفرات برگزیده، آثار برتر جشنواره در دو بخش شعر و داستان توسط حوزه هنری استان چاپ و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
وی در پایان با اعلام آدرس دبیرخانه به نشانی سنندج – خیابان فلسطین (ژاندارمری)- روبروی فرمانداری شهرستان سنندج – حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و کدپستی 6616653348، یادآور شد: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های 33243624،33227125 با پیش شماره 087 تماس حاصل کنند و یا به آدرس www.Artsanandaj.ir مراجعه کنند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...