خوزستان 13.5 درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند


خوزستان 13.5 درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند

اندیمشک-ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه این استان 13 و نیم درصد تولید انواع محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده‌است گفت: خوزستان در بخش کشاورزی دارای ظرفیت‌های فراوانی است.

به گزارش ایرنا خدارحم امیری زاده پنجشنبه شب در نشست پیگیری سرمایه گذاری در پروژه های صنعت ، معدن و تجارت و کشاورزی شهرستان اندیمشک در سالن اجتماعات سد و نیروگاه کرخه افزود:حلقه‌های مفقوده در بخش کشاورزی خوزستان زیاد است اما تکمیل زنجیره تولید ، جذب و تسهیل سرمایه گذاری و همچنین صادرات به عنوان حلقه های اساسی مورد توجه و برنامه ریزی قرار گرفته است.

وی افزود:این حلقه ها به عنوان راهبرد معرفی شده اند و کارگروه‌های ویژه ای نیز تعریف و برای رفع مشکلات موجود در این راستا وارد عمل شده اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه به پیگیری مشکلات شهرستان اندیمشک در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: موضوع واگذاری زمین پادگان امام رضا (ع) ، شیلات و سایر مشکلات بخش کشاورزی اندیمشک پیگیری خواهد شد چرا که ظرفیت شهرستان اندیمشک در بخش کشاورزی تولید یک میلیون تن محصول در سال است.

امیری زاده با تاکید بر اینکه طرح های پرورش ماهی با وجود ظرفیت های اندیمشک مورد توجه قرار می گیرد گفت:موضوع پادگان شهید زین الدین با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در واگذاری پادگان ها پیگیری شده است و ۳۰۰ هکتار آن به راهیان نور اختصاص یافت و یک هزار و ۱۰۰ هکتار دیگر که دارای هفت حلقه چاه عمیق و زمین مستعد است به شرکت شهرک ها واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: واگذاری زمین این پادگان یک فرصت ارزنده برای اشتغالزایی در شهرستان اندیمشک است که به طور جدی در حال پیگیری است.

امیری زاده به پرداخت ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشاورزی اندیمشک در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: اندیمشک یک ظرفیت بالا در کشاورزی است که مورد حمایت بیشتر قرار می گیرد.

وی در بخش دیگری افزود:در فاز دوم طرح کشاورزی مقام معظم رهبری به شهرستان اندیمشک نگاه ویژه خواهد شد و حدود هفت هزار و ۷۰ هکتار سهم این شهرستان است.

امیر حسین نظری رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان نیز در این نشست که با حضور استاندار خوزستان برگزار شد گفت:در اندیمشک طی چهار سال اخیر مجوزهای خوبی در بخش صنعت ، معدن و تجارت صادر شداین طرح ها در زمینه پتروشیمی و فولاد قابل توجه بوده و با این روند ، اندیمشک به یک شهر صنعتی تبدیل می شود.

وی افزود:با توجه به اهمیت طرح بندر خشک اندیمشک آمادگی خود را برای تحقق این طرح و پیگیری جدی امور مربوطه اعلام می کنیم.

نظری همچنین در رابطه با مجوز معادن اندیمشک و واگذاری امتیاز آنها نیز گفت: در این رابطه ضوابط و مقررات ویژه لحاظ خواهد شد تا حق مردم اندیمشک در واگذاری امتیاز معادن دیده شود.

وی گفت:اگر معادن اندیمشک فعال شوند برای حدود ۲ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲میلیون تن به ارزش ۲۹۰هزار میلیارد ریال و عمل‌آوری ۱۳۸نوع محصول از نظر کمیت و تنوع تولیدات در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری