‏انتقادات کاربران فضای مجازی از اظهارات سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:حقوق دریافتی شما شاخص اقتصاد است؟


‏انتقادات کاربران فضای مجازی از اظهارات سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:حقوق دریافتی شما شاخص اقتصاد است؟

«رقم رشد ‎شاخص کل بورس از ابتدای امسال تاکنون 240 درصد بوده یعنی فقط در چهار ماه، سه و نیم برابر شده است. قطعا این وضعیت پایدار نیست زیرا با واقعیت‌های تولید و اقتصاد نسبتی ندارد»؛ این توییت مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس است که از همان لحظه انتشار واکنش‌های بسیاری به دنبال داشت. اغلب کاربران توییتر نیز با دلی پر به توییت طغیانی پاسخ...

بهنام صمدی، از خبرنگاران بازار سرمایه یکی از افرادی بود که زیر پست طغیانی نظر داد؛ نظری که در قالب سوال مطرح شد. صمدی با خطاب قرار دادن این نماینده مجلس نوشت: «‌‎رسیدن دلار به ۲۳۶۰۰ تومان چی؟ با واقعیت‌ها همخوانی دارد؟ قیمت واحد مسکونی در مرکز شهر تهران به متری ۳۰ میلیون تومان رسیده، این چی؟ ضمنا شاخص معیار مناسبی برای مقایسه نیست. اثر مضاعف زیرمجموعه‌های یک هلدینگ بر شاخص باید حذف بشه مثل «شستا» و « تاپیکو».

حسین نیز کاربر دیگری بود که به انتقاد از توییت نماینده مجلس پرداخت و برای او نوشت: «‌‎هروقت تورم را به یک عدد پایدار رساندند، آن‌وقت حق دارید بگویید رشد شاخص با واقعیت‌ها نسبتی ندارد، حالا با دلار نیمای بالای ۱۷تومان و تورمِ فلان درصد، حق اظهار نظر در مورد شاخص را ندارید، البته همان شاخص هم در همه‌ موارد قابل استناد نیست و فقط توسط چند نماد بزرگ دولتی جابه‌جا می‌شود.»

کاربر بعدی اما دلش پر بود و واقعیت‌های کشور را برای طغیانی اینگونه بازگو کرد: «‌‎اگه مثل مردم زندگی کنی واقعیت‌های جامعه رو هم می‌فهمی... می‌دونی تو تهران قیمت هر متر خونه چنده؟ مطمئنم نمی‌دونی.»

مجتبی نیز برای طغیانی نوشت: «‌‎اولا که شاخص ملاک خوبی برای سنجش بورس نیست به‌خصوص شاخص کل. دوم اینکه رشد بورس واکنش به نرخ دلار و حجم نقدینگی و تورم انتظاری هست، شما علت را بررسی کنید، نه معلول را. سوم اینکه اگر این بورس نبود و این حجم نقدینگی درونش حبس نمی‌شد امروز شاهد دلار بسیار گرانتری بودیم.» .

«ژورنالیست خسته» هم با خطاب قرار دادن آ‎قای عضو کمیسیون اقتصادی از طغیانی پرسید: «در مورد رشد دلار، قیمت مسکن، ماشین، گوشی و تورم لجام گسیخته و در کنارش افزایش نیافتن حقوق کارمند و کارگر نظری ندارید؟ اونا واقعیت اقتصادیه؟ دریافتی ماهانه شما واقعیت اقتصاده؟»‎

17302
کد خبر 1411243

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی