سامانه رهتاب در اردستان راه‌اندازی شد


سامانه رهتاب در اردستان راه‌اندازی شد

کاشان- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: سامانه رهتاب برای توزیع عادلانه کالاهای تنظیم بازار در این شهرستان راه‌اندازی شده است.

محمدرضا باقری روز شنبه به خبرنگار ایرنا بیان کرد: این سامانه که مخفف راهکار هوشمند تنظیم الکترونیکی بازار است، مزیت‌ها و اشکال‌هایی دارد که به مرور و در اجرا برطرف خواهد شد.

وی یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این سامانه را توزیع عادلانه کالاهای تنظیم بازار برشمرد و تشریح کرد: پیش‌تر توزیع کالاها در یک زمان کوتاه از سوی واحدهای صنفی صورت می‌گرفت و گاهی برخی افراد از مغازه‌های مختلف برای خرید اقدام می‌کردند که امکان سوء استفاده نیز وجود داشت اما اکنون با ثبت مشخصات افراد، از این کار جلوگیری می‌شود و زمان بیشتری در اختیار مردم برای خرید کالاهای تنظیم بازار وجود دارد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان افزود: هنگام‌ خرید از طریق سامانه رهتاب، یک رمز چهار رقمی به تلفن همراه فرد فرستاده می‌شود که این رمز اجازه تحویل سهمیه کالاهای تنظیم بازار را به فرد متقاضی خواهد داد.

وی گفت: برای نخستین بار کار توزیع ۱۵ تن شکر با نرخ مصوب از سوی این سامانه در حال انجام است و مردم با اطمینان به اینکه توزیع به صورت عادلانه و مسیر درست در حال انجام است، بدون نیاز به تجمع به ازای هر نفر سه کیلوگرم شکر دریافت می‌کنند.

باقری اضافه کرد: توزیع شکر علاوه بر اردستان در شهرهای زواره، مهاباد، روستاهای دارای ظرفیت بهره‌برداری از سامانه رهتاب و اصنافی که آمادگی خود را برای توزیع اعلام کنند، انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: فروشندگان در اردستان با تاسف چندان تمایلی به توزیع کالا از طریق سامانه رهتاب ندارند و از این رو ناچار هستیم از فروشندگان کمتری استفاده کنیم.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان اظهار داشت: با توجه به شیووع ویروس کرونا و احتمال خطر ابتلای مردم با توجه به گسترده نبودن شهر، نیازی به استفاده از فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی احساس نشد و افرادی که نیاز به خرید دارند، به مرور می‌توانند به مرکزهای توزیع مراجعه و سهمیه تعیین شده را دریافت کنند.

وی در ادامه نیز از توزیع ۶ تن مرغ منجمد در شهر مهاباد خبر داد و بیان کرد: هنوز کسی در اردستان کسی متقاضی توزیع نشده است و در شهر زواره شرکت تعاونی فرهنگیان‌ و ۲ فروشگاه توزیع مرغ، این مسوولیت را برعهده گرفتند و در آینده همه کالاهای سهمیه‌ای و تنظیم بازار از طریق همین سامانه توزیع خواهد شد.

شهرستان ۴۲ هزارنفری اردستان‌ با ۲۲۰۰ واحد صنفی، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی