70 بهبود یافته‌ی کرونا در یزد پلاسما اهدا کردند


70  بهبود یافته‌ی کرونا در یزد پلاسما اهدا کردند

مدیر کل انتقال خون یزد با اشاره به ضرورت مراجعه بهبودیافتگان کرونا به مراکز انقال خون، گفت: تاکنون بیش از 70 بهبود یافته کرونایی در استان یزد برای اهدای پلاسما به انتقال خون مراجعه کردند.

دکتر «نقی تقوائی» با اشاره به شرایط اهدای پلاسما در استان یزد، اظهار کرد: همه افراد ۱۸ تا ۶۰ سالی که به ویروس کرونا مبتلا شدند و یک ماه از بهبودی کامل آنها گذشته، در صورت داشتن شرایط لازم برای اهدای پلاسما به شکرانه سلامتی‌شان و جهت نجات جان بیماران، به اداره کل انتقال خون یزد واقع در میدان ابوذر مراجعه کنند.

وی افزود: همچنین بهبود یافتگان کووید ۱۹ در شهرستان‌های میبد و اردکان می‌توانند با مراجعه به مراکز مستقر در شهرهای مذکور، خون خود را اهدا کنند.

مدیر کل انتقال خون یزد گفت: به واسطه مشارکت پرشور مردم، انتقال خون یزد یکی از مراکز سرآمد در کشور است که امیدوارم بهبود یافتگان کووید ۱۹ در زمینه اهدای پلاسما نیز مشارکت خوبی داشته باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدای یزد، تقوایی در پایان خاطر نشان کرد: این مرکز طرح جمع آوری و ذخیره پلاسما بهبود یافتگان کووید ۱۹ را با هدف تامین نیازهای درمانی پیش بینی شده در مراکز درمانی، از اول اردیبهشت ماه آغاز کرده است.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست‌ بازیکنان انتخابی تیم فوتبال نوین فولاد یزد آغاز شد