استاندار یزد نگاه ویژه به توسعه متوازن همه مناطق را خواستار شد


استاندار یزد نگاه ویژه به توسعه متوازن همه مناطق را خواستار شد

یزد- ایرنا- استاندار یزد گفت: نگاه ویژه‌ به توسعه متوازن و عادلانه همه مناطق جزو برنامه مهم دولت است تا سهم تمامی شهرستان‌ها رعایت شود و همه باید برای تحقق آن بکوشند.

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی شامگاه پنجشنبه در نشستی با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد و اعضای مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه سفرهای رییس‌جمهوری به صورت سرزده انجام می‌شود سعی کردیم فعالیت برنامه‌های استان برای این سفر را مشخص کنیم.

وی ادامه داد: به همین دلیل طرح‌های استان با اولویت، بخشی به مسئله آب و پس از آن طرح‌های اقتصادی ۴۰درصد به بالا، طرح‌های ۵۰-۶۰ درصد به بالای عمرانی و برنامه‌هایی در حدود ۱۲ عنوان را مورد توجه قرار دادیم که در حال ویرایش و جمع‌بندی نهایی است.

استاندار یزد با اشاره به تدوین بودجه سال۱۴۰۱ تصریح کرد: تمامی طرح‌ها مشخص است و این موضوع می‌تواند کمک قابل توجهی برای وضعیت طرح‌های استان داشته باشد و با توجه به مشکلاتی که در شهرستان‌های مختلف وجود دارد، سفرهای شهرستانی برنامه‌ریزی شده ا بتوانیم از نزدیک مشکلات نقاط مختلف استان را شناسایی و مشاهده کنیم.

همچنین رییس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: یزد به صورت ویژه با مشکل کم آبی روبروست و این مساله، اولویت اصلی استان به شمار می‌آید و در این باید با همکاری مردم و مسئولان اقدام شود .

محمدصالح جوکار در این نشست با اشاره به ضرورت شفافیت و اتفاق نظر نسبت به خط و مسیر توسعه افزود: برای اینکه به این نتیجه برسیم باید جلسات مشترکی میان نهادهای مختلف برگزار شود و در ارتباط با نیازها و ظرفیت‌های استان بررسی لازم انجام شود و به یک صدای واحد برای توسعه برسیم.

وی با اشاره به اینکه مساله آب مهمترین اولویت برای طرح در سفر رییس‌جمهوری به استان یزد است افزود: در این حوزه هم تاکید ویژه صورت گرفت که تمرکز بر انتقال خط دوم انتقال آب به استان به جد پیگیری و اقدام شود.

همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به حوادث پیش آمده روز گذشته برای ۲ قطار یزد به تهران گفت: مسئولان به صورت جدی پیگیر رفع نقص قطارها باشند و جزو مطالبات مردم است .

آیت‌الله محمدرضا ناصری در این نشست گفت: یکی از مباحث مهمی که در سفرهای روسای جمهوری باید به آن توجه کنیم این است که نباید به کمیت طرح‌هایی که تصویب می‌شود خیلی حساس باشیم بلکه اگر تنها پنج طرح داشته باشیم که زمینه توسعه استان را فراهم کند بهتر از چند صد طرح کوچک کم تاثیر است.

وی با اشاره به اینکه در برخی از دوره‌ها شاهد بودیم که مصوبات به لحاظ کمی بسیار بالا بود، ولی به لحاظ اعتباری که برای آن گذاشته شده کم بوده است ادامه داد: مسئله راه برای کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید در حوزه‌های مرتبط با راه از جمله جاده‌ها و راه‌آهن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

در این نشست هیچ اشاره‌ای به زمان سفر رییس‌جمهوری به یزد نشد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...